כחמישים נשים וגברים, בינם גם חברות וחברי קיבוץ הגושרים, השתתפו בערב ראשון מסוגו באזור. נאהדה סאמי זהרה סיפרה אודות פליטותה מכֻּפְר בִּרְעִם, נאוה שי דיברה אודות הטבח בכפר סלחה שליד קיבוץ יראון, מקום מגוריה כיום. סלמאן פחר אלדין, תושב מג'דל שמס, קרא שירה וסיפר על חציית הגדר האחרונה של מאות הפליטים הפלסטינים דרך כפרו. תומר גרדי דיבר מתוך ספרו אבן, ניר, שייצא השנה לאור.
 
מלבד ארוחו של ערב העיון, אירח לאחרונה המועדון לחבר של קיבוץ הגושרים גם את קבוצת הלמידה של זוכרות בגליל. לאחר שהתקשתה הקבוצה למצוא מקום בגליל העליון שיארחה, מצאה לה בית במועדון לחבר. מחאות שעורר קיומו של ערב העיון בקיבוץ הוביל להודעת קיבוץ הגושרים לזוכרות על סגירתו של המועדון לחבר בפני קבוצת הלימוד, וזאת ללא כל ברור קודם עמנו.
 
שלא כמו שניתן אולי להסיק מהמהלך החד-צדדי, הקולות בתוך קיבוץ הגושרים בפרט, ובקיבוצי הצפון בכלל, רבים ומגוונים. יהודה לוי, חבר קיבוץ הגושרים, פרסם באתר הקיבוץ את התנגדותו להשתקה של זוכרות. תושבות ותושבים אחרים באזור גם הן פנו אלינו והדגישו את החשיבות של קיומו של שיח כזה באזור. זוכרות מקווה ומאמינה לכן, שהגולל על אפשרות של דיון פתוח עם חברי קיבוץ הגושרים בפרט, ותושבי הגליל העליון בכלל, אודות הנכבה הפלסטינית והשלכותיה המתמשכות עד ימינו אנו, לא נסתם.

זוכרות מודה תודה גדולה לליהי יופה על ארגונו והפקתו של הערב, שבלעדיה לא היה מתרחש.