בין 9-11 ליוני 2005 זוכרות לקחה חלק בפסטיבל האקטיביזם שנערך בעיר לוד, היא אל-ליד עד 1948. במסגרת הפסטיבל הפעילה זוכרות דוכן בו יכולים היו מבקרים ללמוד על הנכבה, על זוכרות ועל פעילותה. הדוכן כלל ספרית ספרים, מפות, קולאז' של תמונות מפעילויות זוכרות בשנים האחרונות וכן חולקו בו חינם מאות חוברות על אל ליד, רמלה ומקומות אחרים בהם ביקרה זוכרות בעבר. עשרות א-נשים גילו עניין רב ומעט מאד עויינות.

הפעילות העיקרית בפסטיבל הייתה סדרת סדנאות שכללה מאות סדנאות שניתנו על ידי עשרות ארגונים. במסגרת סדנאות אלה זוכרות העבירה סדנאות היכרות וסדנאות מתקדמות בנושא הנכבה הפלסטינית והשלכותיה על אקטיביזם פוליטי חברתי. כמו כן נערכה אסיפה כללית של הארגון ונערך כנס חשוב של פעילים שהזמין מעורבות של הקהל ובו סיפרו פעילות זוכרות- רנין ג'רייס, איריס בר, תמר אברהם, יוספה מקייטון ויובל תמרי, על הקשרים שהן רואות בין פעילות בנושא הנכבה ופעילויות פוליטיות אחרות. למשל, נידונו בכנס התנגדות להריסת בתים, פעילות פמיניסטית, פעילות של הקהילה ההומו-לסבית, פעילות נגד הגדר, פעילות לזכרון השואה, פיקוח על מחסומים ועוד. בכנס השתתפו עשרות א-נשים ביניהם גם תושבי העיר ליד.

בנוסף, הקרינה זוכרות את הסרט 'זוכרות-הצד הנשי של הזיכרון' שבוים על ידי ליאת סבין בן שושן.

סיור בעיר שנועד להיכרות עם סיפור הנכבה האכזרי של אל-ליד ולשילוט של האתרים החשובים בה, נדחה בגלל איומי המשטרה לפגוע במהלכו התקין והשקט של הפסטיבל. אנו מבטיחות לקיים הסיור בהקדם.



Activism Festival 2005 (2)



Activism Festival 2005 (1)