עמותת זוכרות ומכללת מנשר מזמינות את הקהל הרחב לערב עיון על "קולנוע ונכבה" שיכלול הקרנת סרטים קצרים והרצאה של אסנת טרבלסי, מפיקה-יוצרת של סרטים דוקומנטריים.

לקראת "הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה- 48 מ"מ" שיתקיים בנובמבר 2014, נקיים אירוע מקדים בנושא חשוב זה העוסק בקשר בין הקולנוע לבין הנכבה הפלסטינית ושיבת הפליטים הפלסטיניים. האירוע יתקיים במכללת מנשר, בו נקרין 4 מהסרטים הקצרים שהופקו במיוחד והוקרנו לראשונה בפסטיבל הבינלאומי הראשון לסרטי נכבה ושיבה-48 מ"מ שקיימה זוכרות ב 2013. לאחר ההקרנות נשמע הרצאה בנושא: הנכבה והמרחב הפלסטיני בקולנוע הישראלי, מפי אסנת טרבלסי.

מקום: מכללת מנשר - תל אביב, רח׳ דוד חכמי 18
שעה: 19:00 - 21:00

לאירוע בפייסבוק

על הסרטים:

חורבן בית - Destruction
בימוי: אבי דבאח
שפה: עברית ואנגלית
6 דקות 
צוות קטן בראשות ארכאולוג, יוצא לחשוף ממצאים מתוך השרידים של בית משפחת אבו עיד בלוד. הבית נהרס לפני שלוש שנים על תכולתו, והעדויות לחיים שהתקיימו בבית נשארו מתחת להריסות. 

תמונת מראה - Mirror Image
בימוי: דניאל שוורץ
שפה: עברית עם כתוביות בנאגלית
10 דקות
בבית שקט בבנימינה חיים סבא, סבתא ומראת קריסטל גדולה. המראה, שגובהה כגובה אדם, נלקחה ככל הנראה מביתה של משפחה פלסטינית בכפר זרנוגה, שנכבש ונהרס ב-1948. היום היא מוצבת במרכז הבית, אפופת שתיקה. מה ומי משתקפים במראה? למי היא שייכת, ומי מתבונן בה? מה מסתתר בתוך המראה, ומה נמצא מעבר לה? 

אבו ערבּ - أبو عرب - Abu Arab
בימוי: מֻנא דֽֿ'אהר
13 דקות, עברית, תרגום לעברית ואנגלית
הסרט מתמקד בדור השלישי לנכּבּה, בדילמות סביב זהותן ואף בחשש מאובדנה. מֻנא דֽֿ'אהר, בת 17, נכדתו של הפליט אבו ערבּ מסֿפוריה, לוקחת אותנו למסע חיפוש אחרי סיבות פיצול הזהות הפלסטינית והתנפצותה בקרב הנוער שמגדירים עצמם כישראלים. מצד שני, מֻנא שופכת אור על אירוע העקירה של משפחתה מסֿפוריה, אשר ממשיך ללוות את סבהּ עד היום, ובזכותו עברו פרטי הסיפור מדוד לדור, והגיעו גם אליה. 

البراكية - הצריף - The Shack
בימוי: סלים אבו ג'בל 
12 דקות , ערבית, תרגום לעברית ואנגלית
יוסף חסאן הוא פליט מואדי סליב בחיפא. אשתו אמנה חסאן פליטה מיאסור. חיי השקט והשלווה בואדי רושמיה מופרים רק על ידי הרדיו, מהדורות החדשות הן מקור הידעות היחיד, אך אף אחד לא הודיע להם שעיריית חיפה החליטה לסלול כביש בואדי שיחבר בין הנמל לבין הכרמל. בעלי הצריף מסרבים להתפנות ורואים את עקירתם מסביבתם הטבעית כגירוש שני. 

כניסה חינם

לפרטים נוספים על הפסטיבל 
https://www.facebook.com/ events/274436719400695/

לפרטים נוספים: raneen@zochrot.org \\ 
6953155 03