זוכרות מזמינה את הציבור הרחב לאירוע זיכרון לציון הטבח בכפר דיר יאסין שאירע ב- 9.4.1948.

האירוע יתקיים בהשתתפות הסופר סלמאן נאטור ופרופ׳ יהודה שנהב- שהרבני לרגל הוצאת ספרו החדש של סלמאן נאטור: ״הזיכרון שוחח אתי והסתלק - חייו ומותו של השייח' מחורץ הפנים״ בתרגום לעברית של יהודה שנהב-שהרבני.
האירוע יכלול סיור ברחוב הראשי של דיר יאסין, כיום רחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בי-ם, נשיאת שלטים עם שמות הקורבנות, הסבר על ההתקפה והטבח, הקראת שמות קורבנות ליד בתי הכפר, הקראת קטעים מהספר "הזיכרון שוחח איתי והסתלק" מפי המחבר והמתרגם, סיכום וסיום בחורשה מאחורי בית החולים "כפר שאול" הממוקם במרכז הכפר ובתוך בתי הפליטים הפלסטינים.

ההדרכה וההנחיה תיערך בעברית וערבית. ניתן לקבל תרגום לאנגלית בעת הצורך.

לאירוע בפייסבוק

יום רביעי 8.4.2015
זמן: 16:00 - 18:30


נקודת מפגש ותחילת הסיור: רחוב כנפי נשרים 13, ירושלים.
מסלול הסיור נח מאוד ואורכו כשלשה קילומטר.
הסעה תצא מתל אביב, ממתחם תחנת הרכבת ארלוזוב (ליד מגרש שלמה סיקסט) בשעה 14:30.
על המעוניינים/ות להשתתף באירוע להירשם ולציין אם יעלו להסעה, דרך הכתובת tours@zochrot.org
לפרטים נוספים: עמר אלע'בארי 0528743099 או משרדי זוכרות 036953155

ספרו החדש שהתפרסם זה עתה של סלמאן נאטור בהוצאת רסלינג - "הזיכרון שוחח איתי והסתלק – חייו ומותו של השיח' מחורץ הפנים" נושא בחובו סיפורים אינספור הסובבים את התהליך הטראומטי של העם הפלסטיני בשנת 1948 ובעקבותיה. זהו אחד מספרי הפרוזה הראשונים שהעזו להתמודד, עם סוגיית הסיפור על אודות הנכבה ועם סוגיית זיכרונה – על פניה והקשריה המרובים. עתה, שלושים שנים לאחר שהחל להיכתב כטור ספרותי בכתב העת אל-ג'דיד, התפרסם הספר, בתרגומו של יהודה שנהב-שהרבני ובצרוף אחרית דבר מעמיקה פרי עטו.