לאור הביקוש הרב למחזור הראשון של הקורס, זוכרות פותחת את המחזור השני לציון יום האישה הבינלאומי: "נשים פלסטיניות, היסטוריה וזיכרון"

אין באפשרותנו להבין את מלוא מימדי ההיסטוריה החברתית, הכלכלית והפוליטית של הנכבה במנותק מנסיון החיים של הנשים, המהווה עמוד תווך בבניית ההיסטוריה. איננו יכולים, גם כן, להבין את הקשרים והתפקידים המגדריים במנותק מההתפתחויות הפוליטיות וההשפעה הקולוניאליסטית על האזור.

בשנים האחרונות התפרסמו ונוצרו מחקרים אקדמאים, יצירות קולנוע ואמנות, הבוחנים את הנכבה ממבט מגדרי ואת השפעתה של הקולוניזציה הציונית בארץ על מעמדן החברתי-כלכלי-פוליטי של נשים פלסטיניות. 

הקורס יארח מספר חוקרות ויוצרות ויעסוק במגוון תכנים ושאלות, כגון: ההיסטוריה שבעל-פה וחשיבותה הרַבָּה בכתיבת ההיסטוריה הנשית; תנועות נשים פלסטיניות מתקופת המנדט הבריטי ועד ימינו והשפעת המציאות הקולוניאלית על התפתחותן וחזונן; העיר והנשים הפלסטיניות; לאומיות, אזרחות ומגדר; נשים וקולנוע; נשים בכלכלה הכפרית בתקופת המנדט, ועוד.

5 מפגשים | 8.3.2017 - 5.4.2017 | ימי רביעי, 18:00-20:00 |  תל-אביב 

מפגש ראשון: ד"ר פאטמה קאסם (אוניב' בן גוריון) חוויה של נשים? חוויה נשית? ומה שבניהם, נשים מאלליד ורמלה שחוו את 1948

מפגש שני: ד"ר רונה סלע (אוצרת וחוקרת של היסטוריה חזותית מקומית, אוניב' תל אביב) יוצרות פלסטיניות ואקטיביזם -  מבט היסטורי ועכשווי

מפגש שלישי: הימת זועבי, דוקטורנטית ופעילה פמיניסטית, (אוניב' בן גוריון) פרספקטיבה פמיניסטית להיסטוריה בעל פה - ההיסטוריה הפלסטינית כמקרה בוחן

מפגש רביעי: ראודה מרקוס (דוקטורנטית - אוניב' בן גוריון) נשים פלסטיניות בכלכלה הכפרית בפלסטין בתקופת הכיבוש הבריטי

מפגש חמישי: היבא יזבק (דוקטורנטית - אוניב' תל אביב) הג׳נדר והמרחב ומה שביניהם: כתיבה מחדש של ההיסטוריה שבעל-פה של העקורים הפלסטינים בישראל.


מקום: המפגשים יתקיימו במשרדי עמותת זוכרות, רח' יצחק שדה 34, קומה 4, חדר 400. (הקורס מתקיים בשפה העברית)

עלות: 150 ש"ח או לפי יכולת.

להרשמה ופרטים נוספים ניתן לפנות לרנין ג'רייס: raneen@zochrot.org או בטלפון 03-6953155

להזמנת הפייסבוק