עמותת זוכרות ודה-קולונייזר שמחים להזמין
לערב השקה לספרם החדש של איתן ברונשטיין-אפריסיו ואלאונור מרזה-ברונשטיין ״נכבה בעברית - יומן מסע פוליטי״ שראה אור זה עתה בהוצאת פרדס. ספרם של ברונשטיין ומרזה כתוב ברובו כשיחה בין המחברים והוא מציג את המסע הפוליטי והאישי שהביא לשינוי השיח על הנכבה בישראל מתחילת הפעילות של זוכרות בשנת 2001. הספר גם מביא ממצאים חדשים ובראשם מחקר המציג תוצאה מפתיעה לגבי תמיכת היהודים בישראל בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.
הערב הינו חלק מסדרת האירועים שזוכרות ודה-קולונייזר מארגנים השנה לציון 70 שנה לנכבה ויתקיים ביום ה׳ ה-22 לפברואר בין השעות 19:00-21:00 במשרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, תל אביב.

תכנית הערב:
דוברים: נורמה מוסי, סמי אבו שחאדה, יהודה שנהב, עתליה ישראלי-נבו
יקריאו מהספר ויגיבו: איתן ברונשטיין-אפריסיו, אלאונור מרזה-ברונשטיין
מנחה: דבי פרבר, עמותת זוכרות
לאחר התגובות נפתח את הדיון לשאלות ותשובות מהקהל (הערב יתקיים בשפה העברית).

במהלך הערב ניתן יהיה לרכוש את הספר (המחברים ישמחו לכתוב הקדשה אישית!) במחיר מוזל של 70 ש״ח (ניתן לרכוש את הספר במזומן או בצ׳ק בלבד).

לאירוע בפייסבוק לחצו כאן
לפרטים נוספים ניתן לפנות לדבי debby@zochrot.org או בטלפון 03-6953155.

על הספר:
המונח "נכְַּבַּה" נעדר כמעט לחלוטין מהשיח הציבורי בעברית בישראל עד ראשית המילניום הנוכחי; כיום זהו מונח שגור וכמעט טריוויאלי. ספר זה הוא יומן מסע של איתן ברונשטיין אפריסיו, היוזם והמוביל של שינוי דרמטי זה. הספר מתחקה אחר התהליך שאפשר את השינוי, ומציג ממצאים מפתיעים ותובנות חדשות בנוגע ליחסם של הישראלים אל הנכבה ואל זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.
לטענת המחברים, הנכבה לא הייתה נקודת ההתחלה של תהליך נישול הפלסטינים משטחי מדינת ישראל של היום אלא שיאו. תהליך זה החל עם ההגירה הציונית לשטחי פלסטין ההיסטורית, אי אז לקראת סוף המאה התשע־עשרה, ונמשך ברצף עד ימינו. ועם זאת, לאורך השנים נעשה מאמץ שיטתי וממסדי להכחיש את התופעה ולהדחיקה. הספר מתאר מאמץ זה בד בבד עם המאבק הנחוש שנוהל נגדו. בין דפיו גלומה תקווה שהדור החדש של הישראלים ישתחרר מהתביעה לאדנות בלעדית על הארץ ויכיר באפשרות של שותפות שווה בין כל תושביה ואוהביה, ובכלל זה הפליטים הפלסטינים.
כאן ניתן לקרוא עוד על הספר ולהזמינו: https://www.de-colonizer.org/ha-sefer

איתן ברונשטיין אפריסיו הוא מנהל שותף של דה-קולונייזר ומייסד זוכרות וד״ר אלאונור מרזה ברונשטיין היא מנהלת שותפה של דה-קולונייזר, אנתרופולוגית פוליטית פמיניסטית ופעילה אנטי קולוניאליסטית.