שרידיהם ואדמותיהם של מאות יישובים פלסטיניים מוסתרים בתוך חורשות ופארקים של הקק"ל ברחבי הארץ. שלטי ההסבר המוצבים באתרים אלה אינם מזכירים את שמות הכפרים ההרוסים או את ההיסטוריה הפלסטינית של המקום. בכך גם השלטים מהווים חלק מפעולת המחיקה וההכחשה של הקיום הפלסטיני שנגדע עם תחילת הנכבה ב-1948, ומשמשים כלי לעיצוב תודעה כוזבת של הציבור.
אנחנו נקיים ביקור במספר אתרים של הקק"ל, נתוודע לשמות הכפרים המוחבאים בתוכם ונציב שלטים הכוללים את המידע הרלוונטי.
האירוע יתקיים בשבת, 7 בספטמבר 2019, ויכלול עד ששה פארקים ויערות באזור מודיעין, ירושלים ובית שמש: יער כפירה, יער בן שמן, פארק רבין, פארק בגין, פארק עצמאות ארה"ב ופארק בריטניה.
הסעה מאורגנת מתל אביב תצא מגן הקווקזים (גינת לוינסקי), רחוב "הגדוד העברי" בשעה 10:00
הסיור יימשך יום שלם, יכלול נסיעות בין האתרים והפסקת צהריים.
המסלול
• האוטובוס יצא מתל אביב, גינת לוינסקי בשעה 10:00
1- נתחיל את הסיור ביער בן שמן ליד מצפה מודיעין (דיר אבו סלאמה) סביב השעה 10:30. כאן תהיה גם נקודת המפגש עם המשתתפים המגיעים\ות ברכבים הפרטיים. אחרי שיחת הקדמה על תכנית היום ועל הפארק ומה בתוכו, נסע לתל חדיד (כפר אלחדית'ה), נציב שלט ונעשה סיור בין שרידי הכפר, עד 12:00
2-נסע לכיוון מצפה הראל- כפר בית ג'יז שבתוך פארק רבין. (בדרך נעשה הפסקת שירותים בתחנת דלק לטרון, איסוף וחניה למי שצריך). נגיע לבית ג'יז לקראת שעה 12:40- שם נציב שלט, נבקר במבנה בית הספר הפסלטיני שעודו עומד, ונישאר גם להפסקת צהריים עד שעה 13:45. נא לזכור להביא אתכם אוכל ומים.
3-בדרך לפארק בריטניה, נעבור ליד בית שמש (כביש 38) סביב השעה 14:00. ניכנס לפארק בריטניה מצומת שריגים\ לי און לכיוון עג'ור. על פי התכנית נהיה שם ב- 14:15 עד 14:45. נציב שלט ונעשה סיבוב באוטובוס סמוך לשטח הכפר ונשקיף על בתים ששרדו.
4- נסע מעג'ור לפארק בגין ועין קובי (אלקבו) דרך כביש 375, דרך צומת האלה לכיוון צור הדסה (ראס אבו עמאר) ומבוא בית"ר. נציב שלט בכניסה לפארק בגין, נמשיך בנסיעה קצרה עד למעיין אלקבו, נסביר על הכפר וניחשף למעיין, נקבה תת קרקעית, בסתן, מסגד ושרידי כנסייה ביזנטית. (התכנון להיות שם ב- 15:15 עד 16:00
5- נסע ממעיין אלקבו לפארק ארה"ב דרך כביש 3866, נעצור באמצע הדרך להסבר והצבת שלט (לקראת 16:30), ונמשיך בירידה לכיוון בית שמש עד צומת מחסיה ושם נבקר בכפר דיר אבאן שליד מחסיה, אחרי הליכה של חצי שעה נסיים ונסכם את היום (17:30 שעת סיום משוערת).
נא להצטייד במים ומזון לכל היום.
עלות השתתפות: 50 ₪ או לפי יכולת.
ההרשמה לסיור או חלקו, ולהזמנת מקום בהסעה הינה חובה, ויש לשלוח הודעה מראש דרך הכתובת   tours@zochrot.org
לבירורים נוספים: עמר אלע'בארי 052-8743099

לעדכונים נא להיכנס לדף הפייסבוק