לזכור את דיר יאסין

9 באפריל 2020

שעה 20:00 לפי שעון דיר יאסין וירושלים

ביום השנה ה-72 לטבח דיר יאסין ולכיבוש הכפר וגירוש תושביו, זוכרות מזמינה אתכם/ן לאירוע זיכרון וירטואלי בינלאומי, בשפה האנגלית, בהשתתפות פעילים\ות פלסטינים, יהודים ובינלאומיים.

בכל שנה מקיימת זוכרות סיור זיכרון בשטח דיר יאסין, שרוב בתיו נהרסו על ידי מדינת ישראל ובמקומם נבנתה שכונה יהודית היא שכונת יפה נוף, והורחבו שכונות נוספות כמו שכונת גבעת שאול. השנה, בצל החשש מהתפשטות וירוס הקורונה, לא ניתן להיפגש פיסית בשטח הכפר ולקיים סיור. בשל כך, הסיור יתקיים הפעם במרחב הוירטואלי דרך תוכנת zoom.

אנחנו בזוכרות מאמינות שיש להמשיך את המסורת בציון הנכבה הפלסטינית, ובתוך כך את טקס הזיכרון לטבח דיר יאסין, למרות התנאים שמגבילים קיום פעילות בשטח. יש לייצר ערוצים חדשים מותאמים למצב המוזר שנכפה על האנושות כולה, ולהמשיך להעביר את המידע על פשעי הנכבה, לקרוא לעשיית צדק כלפי העם הפלסטיני, צדק שמתבסס על הכרה בנכבה, תיקון העוולות ויישום זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

אירועי השבועות האחרונים מעידים שהנכבה מתמשכת גם בימים אלה. מדינת ישראל אף מנצלת את האווירה "הקורוניאלית" וממשיכה ביישום דיניותה הכוחנית, הדכאנית, הגזענית והקולוניאלית נגד הפלסטינים. מול מדיניות זאת, יש להמשיך בהצמדה ובנחישות לחשוף את האמת המוכחשת והעוול המתמשך מאז 1948.   

במפגש הוירטואלי ביום חמישי ה- 9 באפריל, נספר על ההיסטוריה של דיר יאסין, על תקיפת הכפר, הטבח והגירוש, ונציג מפות ותמונות. נתאר את המצב הנוכחי ונראה חלק משרידי הכפר, בתים פרטיים, בית ספר ובית קברות. נספר שבמרכז דיר יאסין, בתוך בתי הפלסטינים שעודם עומדים במקום, הקימה ממשלת ישראל בית החולים לבריאות הנפש "כפר שאול".

המפגש יימשך ארבעים דקות.

כדי להצטרף למפגש יש להיכנס לקישור זה, אחרי הורדת תוכנת zoom  למכשירים שלכם:

https://us04web.zoom.us/j/983201048

Meeting ID: 983 201 048

פרטים נוספים על האירוע יתפרסמו בקרוב.

לבירורים ניתן לשלוח מייל לכתובת tours@zochrot.org