השלטים והפעילויות לציון 59 שנים ל"נכבה" מאורגנים על ידי ארגוני השמאל "'זוכרות", "בת שלום", ו"פרופיל חדש". בשלטים, שחלקם נתלו על לוחות מודעות בירושלים, בתל-אביב, בחיפה וברמת השרון, נכתב: "'צבר – עד 48' היה פה כפר. השנה נקיים אירועים לזכור ולהזכיר מה היה ליד ומתחת לבית שלנו עד 48' בלי כוונה לארוז מזוודות, להצביע על אשמים, או לזרוק מישהו לים. נספר מה היה פה באמת ב-48'". 
אחד מפעילי השמאל, לוטן רז, סיפר ל-nrg מעריב כי בירושלים לא עברה תליית השלטים על מי מנוחות. לדבריו, חלק מהשלטים, שנתלו במקומות מרכזיים כמו התחנה המרכזית, נתלשו על ידי אלמונים. "יש ניסיון להשתיק את זה יותר ויותר", אמר רז. "זה ניסיון להמשיך ולהכחיש את החלק החשוב בהיסטוריה שלנו שהוא ה'נכבה' הפלשתינית". 
בנוסף לתליית השלטים הקרינו הפעילים סרטים ברחבי הארץ. במהלך האירועים הוקרנו תמונות ועדויות בנושא ה"נכבה" במקומות מרכזיים בערים והופצו עלונים לעוברים ושבים."שהציבור לא ישכח את הטרגדיה"איתן ברונשטיין, מארגון "זוכרות", שמקיים את הפעילות בתל-אביב סיפר ל-nrg‏ מעריב: "אנחנו מבקשים לציין את יום ה'נכבה' שחל מחר ושהציבור הישראלי לא ישכח את הטרגדיה של העם הפלשתיני שעל חשבונו הוקמה מדינת ישראל ומבקשים להראות ולהזכיר את החורבן הזה ואת השרידים שלו שנמצאיםבכל מקום בארץ, כולל בערים הגדולות שלנו. ברונשטיין הוסיף: "אנחנו מבקשים בהזדמנות זו להזכיר שעד שזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לא תוכר, לא יוכל להיות שלום אמיתי". לוטן רז סיפר ל-nrg‏ מעריב כי בירושלים ובמבשרת ציון הגיעו פקחים כדי למנוע את הפעילות ולשבש אותה.