הפעילים קראו לציבור להגיע למקום ולהתרשם מהצילומים (צילומים: יח"צ)

הפעילים הגיעו למקום וקראו לציבור להתרשם מהצילומים (צילומים:יח"צ)

המחאה על הרס הכפר הבדוואי אל-עראקיב מגיעה לתל אביב: אמש (שישי) הגיעו פעילים למען הכפר לבית קק"ל בעיר וכיסו אותו בעשרות צילומים המתעדים את הריסתו. בצילומים נראים טרקטורים של מנהל מקרקעי ישראל כשהם הורסים את בתי הכפר. כמו כן הודבקו על קירות המבנה מודעות עם חומר הסברה נגד הרס הכפר.
בהודעה שנמסרה, נאמר כי הפעולה נעשתה "במחאה על שותפתה של קק"ל בפשע דחיקת התושבים הערבים-הבדואים בנגב מאדמותיהם. במסגרת המאמצים "לייהוד" הנגב ולפינוי הבדואים, החכירה ממשלת ישראל חלק ניכר מאדמות הכפר לקק"ל כדי ליערן. בשנת 2005 חנכה קק"ל את "יער השגרירים" על אדמות הכפר. לאחרונה נטעה קק"ל עשרות אלפי עצי סרק, בעלות עצומה, רק כדי למנוע מהתושבים להתקיים בכבוד במקומם".
לדברי הפעילים, "אנחנו דורשים מקק"ל להפסיק לשתף פעולה עם גניבת הקרקעות ודחיקת הבדואים מאדמותיהם, וקוראים לקק"ל: אל תכסו ביערות את גניבת הקרקעות!". כמו כן קוראים הפעילים לציבור להגיע לבית קק"ל כדי להתרשם מהתמונות וללמוד על הנושא.

ביום שני בצהריים הפגינו 300 נשים בדואיות מול משרד הפנים בירושלים בקריאה לשר אלי ישי להפסיק את הריסת מבני הבדואים בנגב ולהגיע להידברות, זאת בעקבות הריסת הכפר אל-עראקיב. הנשים שלחו מכתב לישי, ליועץ המשפטי לממשלה, לראש הממשלה ולגורמים נוספים, בו הן דורשות את הפסקת הצעדים של המדינה באדמות הבדואים באל-עראקיב וטוייל אבו ג'רוול, הכרה בכפרים הבדואים הלא מוכרים ומתן היתרי בנייה לבדואים.
לפני כעשרה ימים הגיע הסופר עמוס עוז, המתגורר בערד, להביע תמיכה באנשי אל-עראקיב. "אני מבין אתכם", אמר עוז לאחר הרס המבנים, בפעם הרביעית בתקופה האחרונה. "כל אדם אוהב את הבית שלו, את המקום שבו הוא גדל ובו הוא רוצה לחיות את חייו", אמר הסופר. עוז ציין עוד כי קשה לו לראות את היחס של הממשלה כלפי התושבים הבדואים והדגיש כי יש למצוא פתרון לבעיית יישוב הבדואים". אני חי בערד 25 שנים. מה שקורה לשכן שלי, נוגע לי. קשה לי לראות את מעשה ההרס הברברי הזה".