חשוב לי לדעת שיש עיתון כמו "ידיעות הקיבוץ", המוכן לפרסם את דבריי בנושא שנוי במחלוקת: האם יהודי יכול לגרש יהודי? ומהי סרבנות לגיטימית? האם לזכור ולהזכיר את העבר בארץ שלנו, את העבר הכואב והמחלחל לאורך כל השנים, או להשכיחו?
עמותת "זוכרות" מנסה לזכור ולהזכיר, בהתמדה ובנאמנות לנושא. אנשיה חולקים כבוד לערים, ליישובים ולכפרים ערביים, שנמחקו במהלך המלחמות והשנים הארוכות.
הם עושים זאת, לדעתי, בדרך מכובדת, אם על-ידי יצירת קשר עם הפליטים ושאיריהם, לצורך תיעוד, או באמצעות הצבת שלטים צנועים במקומות שנמחקו ושממו מיושביהם.
הסיסמה הנלוזה המקובלת היום - יהודי לא מגרש יהודי - אולי תקבל אופי אנושי אם ייאמר: יהודי לא מגרש בן-אדם, ובמקרה זה: יהודי לא מגרש ערבי...
תמימות היא לחשוב שסיסמאות אמורות ליצור מציאות, אבל מסתבר שהסיסמאות וצבעי הכתום מלהיטים יצרים אפלים, הנובעים מבורות ומאי-ידיעת ההיסטוריה שלנו בארץ.
עמותת "זוכרות" עושה מלאכת קודש בחשיפת העובדות בפני אוכלוסייה שגדלה לתוך מציאות אחרת, אחרי מלחמת 1967. כן, מגדל העמק היתה מג'דל עד שנת 1948, וגן העצמאות בתל אביב יושב, בחלקו, על בית קברות מוסלמי... לכן יש לקבל ידע ולתת כבוד לעבר, תוך כדי עשייה! והמבין - מבין.