הגננות לא ילמדו על "הנכבה"
הגננות לא ילמדו על "הנכבה"

עמותת "זוכרות" עורכת היום ג' בצהרים יום עיון והשתלמות לגננות בנושא "האם וכיצד נלמד על הנכבה לגיל הרך?", במרכזו- תכנית לימודים על "הנכבה"לילדי הגיל הרך, לצורך העברתה בגני הילדים בארץ.

עו"ד הילה כהן, ב"כ הפורום המשפטי פנתה בסוף השבוע בדחיפות לשר החינוך גדעון סער ותבעה כי ידאג להפסיק מיד את פעולותיו של ארגון זוכרות במערכת החינוך וכי משרדו יקרא לכל הגננות והמורים לא להשתתף ביום העיון. אתמול פנו האחראים במשרד על הגננות והודיעו להם כי אין לשתף פעולה עם תוכנית "זוכרות".

עו"ד כהן כתבה לשר כי תוכניות הלימודים של זוכרות כוללות "התבטאויות אוהדות ומסרים מלאים הזדהות עם תחושת האסון שבהקמת מדינת ישראל עבור הערבים" – ומצטטת ממנה: "הנכבה היא חלק מאיתנו", "הנכבה התרחשה בעיקר ב-1948, והיא כללה את הרס רוב היישובים הפלסטיניים, את הפיכת תושביהם לפליטים ואת מחיקת החיים הפלסטיניים העשירים שהיו פה"

בפורום התלוננו גם על אחת מהמעבירות של יום העיון, כך על פי הפרסום של "זוכרות", מדובר בגננת ושמה זהר סיטנר. וביקשו מהשר לבדוק אם היא עובדת בגן הנמצא באחריות משרדו ואם יידעה את הורי הגן בדבר השתתפותה בכנס, והאם התכנית מועברת בגן.

משרד החינוך השיב לפורום באמצעות כלי התקשורת והבהיר כי "עמותת " זוכרות" היא עמותה פרטית שלא קיבלה אישור ממשרד החינוך "מנהלת אגף הקדם יסודי, גברת סימה חדד, פנתה לגננות העובדות מטעם משרד החינוך בהודעה, לפיה, פעילות זו אינה מטעם משרד החינוך, ופעילות העמותה היא יוזמה פרטית שאין לשתף עימה פעולה כחלק מההיערכות לפתיחת שנה"ל".

בפורום המשפטי ברכו על פעולתו המהירה של שר החינוך. מנכ"ל הפורום נחי אייל אמר כי "מדינת ישראל איננה יכולה לאפשר למבקשים להרוס אותה לפעול בקרב ילדי הגנים ובתי הספר". נראה שאין גבול לחוצפה של ארגוני השמאל הקיצוני, המבקשים להשפיע על ילדים תמימים דרך גננות חסרות אחריות. תוכנית לימודים של הנכבה בגן הילדים היא סיוע ברור לשונאינו המבקשים להרוס את מדינת ישראל."