ארגון "זוכרות", העוסק בהנצחת הערים והכפרים הערביים שנהרסו במלחמת העצמאות ותושביהם גורשו, החל לאחרונה באיסוף תרומות שיגיעו לפליטים בלבנון, בעיקר לפלסטינים.

בהודעה שפורסמה באתר הארגון נכתב: "לדעתנו התנגדות למלחמה ולהתקפה הישראלית על לבנון אינה צריכה להתבטא רק במחאה ברחובות או בעצומות. כידוע, אלפי לבנונים, ביניהם פלסטינים רבים, נפגעו כתוצאה מההתקפה הישראלית על לבנון. אחריותנו כמתנגדים למלחמה היא לנסות להיטיב במשהו את מצבם".

עוד נכתב: "אנו מבקשים לנצל את קשרינו עם ארגון CIMADE בצרפת, שהוא אחד התומכים בנו בשנתיים האחרונות, ולהעביר אליו כספים שנאסוף. הארגון הצרפתי יעביר את הכספים לארגון פלסטיני בלבנון שאיתו יש להם קשרים של שיתוף פעולה במשך שנים".

יו"ר "זוכרות", איתן ברונשטיין, אמר לחדשות נענע כי להערכת הצלב האדום יש כ-400 אלף פלסטינים בלבנון. "הסכומים שאנו אוספים, ושבנתיים מדובר בסכומים עגומים לגמרי, אמורים להגיע ללבנון דרך ארגון צרפתי. הייתי מאוד שמח אם ההיענות היתה רבה יותר מכיוון שעד כה נאספו בסביבות 1,000 יורו". ברונשטיין הוסיף כי ליוזמה כבר קמו מתנגדים שטענו כי יש לעזור לתושבי צפון הארץ ולא לאוייבים מלבנון.

ברונשטיין סבור שצריך לעזור לכולם, כולל לתושבי הצפון שנפגעו, "אך עם כל הצער שבדבר - האזרחים שספגו את הפגיעה הקשה הם הלבנונים. ההערכות מדברות על כך שייקח הרבה זמן כדי לשקם את לבנון ההרוסה. זוכרות אינו מנסה לשקם את לבנון אלא לגלות אחריות ולהגיש עזרה סמלית. אנחנו כארגון מתנגדים לכל פעילות של ישראל בלבנון, ומקווים שהסיוע שלנו יעזור במשהו".