מירי רגב אינה קונסת

9.12.15 NEW1, איתן קלינסקי

אני מביע "מחאה נמרצת" נגד החלטתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שלא לבקש משר האוצר, משה כחלון, לקנוס את סינמטק תל אביב בגלל קיומו של פסטיבל סרטי נכבה "48 מ"מ". אני מוחה על ניסוח ההודעה של משרדה של רגב: ... אין בסרטים עבירה על החוק. משנשלל חשש זה ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד, השרה לא תפנה למשרד האוצר בסוגיית פסטיבל הנכבה". 

 

מירי רגב מתקפלת: פסטיבל הנכבה לא מסית

8.12.15 YNET, רן בוקר

שרת התרבות שהורתה על בחינת תכני פסטיבל סרטי הנכבה בחשד להסתה, נסוגה מכוונתה לפעול נגד מארגניו. "אני מקבלת את המלצות גורמי המקצוע אשר פעלו במהירות וביסודיות", נימקה את החלטתה. מנהלת הפסטיבל: "לא משנה לנו מה אומרת השרה, אנחנו ממשיכים".

 

שרת התרבות והספורט לא תפנה למשרד האוצר בסוגיית פסטיבל הנכבה

8.12.15 וואלה! תרבות

הצוות שמינתה מירי רגב לבדיקת התכנים בפסטיבל הנכבה הגיע למסקנה כי התכנים שהוצגו באירוע "אינם מגיעים לכדי עברה" ועל כן רגב לא תפנה למשרד האוצר

 

מירי רגב חזרה בה מהחלטתה לבקש לקנוס את סינמטק תל אביב בגלל פסטיבל סרטי הנכבה

8.12.15 הארץ, נירית אנדרמן

לדברי שרת התרבות, צוות הבדיקה שמינתה בעניין סרטי הפסטיבל "48 מ"מ" קבע כי בסרטים הללו "אמנם הוצגו 'תכנים מלעיזים' אך הם אינם מגיעים לכדי עבירה על חוק התקציב". שרת התרבות והספורט מירי רגב החליטה שלא לבקש משר האוצר משה כחלון לקנוס את סינמטק תל אביב בגלל קיומו של פסטיבל סרטי הנכבה והשיבה "48 מ"מ". כך עולה מהודעה לתקשורת שהוציאה היום השרה. בהודעה צוין כי צוות הבדיקה שמינתה השרה כדי לבחון אם סרטי הפסטיבל עוברים על חוק התקציב סעיף 3 ב', קבע כי בסרטים הללו "אמנם הוצגו 'תכנים מלעיזים' אך הם אינם מגיעים לכדי עבירה על חוק התקציב", ובעקבות זאת החליטה רגב שלא תבקש לקנוס את הסינמטק התל־אביבי.

 

אין עבירה על החוק ב'פסטיבל הנכבה'

8.12.15 ערוץ 7, חזקי עזרא

צוות הבדיקה שמינתה השרה רגב לבדיקת יצירות בפסטיבל הנכבה מצא כי אמנם הוצגו "תכנים מלעיזים" אך הם אינם מגיעים לכדי עברה על החוק.

 

מירי רגב ואיילת שקד טעיתן בקביעותיכן

7.12.15 News1, איתן קלינסקי

כל סרט מאתגר את הצופה למחשבה. מאתגר לחשוב על חלופות לפתרונות שניתנו עד כה. כצופה חשתי רצון כן לדיאלוג בין שני נרטיבים. ראיתי סרטים שמנסים לקדם שיח מתוך שותפות. חבל מאוד ששרים המופקדים על תחום המשפט והתרבות קידמו את הסרטים במה שאין בהם.

 

הפקחים של מירי לא היו, קולנוע דווקא היה

7.12.15 הטלוויזיה החברתית, יעל נודלמן

בסוף השבוע הלכתי לפסטיבל סרטי נכבה, או בשמו המקורי "פסטיבל סרטים – 48 מ"מ". מאז שהתחלתי להיות מעורבת פוליטית שמעתי עליו ובעיקר שמעתי על הסערות והרעש שהוא מעורר. האמת, פחדתי קצת ללכת אליו. יש משהו מרתיע בבוטות ומפורשות שלו. "נכבה". ללכת לפסטיבל סרטים שלא עוסק ב"דו קיום", "ערביי ישראל" ו"יוזמות שלום" אלא בנכבה.

 

כפייה לא תרבותית

7.12.15 הארץ, מאמר מערכת

עוד לפני כניסתה לתפקידה, וביתר שאת ובהתמדה מאז, שרת התרבות מירי רגב מדגישה כי היא רואה את עצמה כממונה, בזכות רוב פרלמנטרי דחוק למדי, על סוג התרבות והעשייה האמנותית שהציבור הישראלי רשאי לצרוך ושהמוסדות ויוצרי התרבות והאמנות בישראל רשאים ליצור. היא עושה זאת באמצעות הנפת שוט שלילת התקציבים.
אף על פי שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר, בפומבי ולא בפעם הראשונה, שאין זה מסמכותה של שרת התרבות להתערב בתכנים של יצירות אמנותיות, ממשיכה רגב לנפק כותרות בעניין זה. הפעם הודיעה השרה על מינוי ועדה שאמורה לבדוק את תוכני הסרטים המוצגים ב–״48 מ״מ״, פסטיבל סרטי הנכבה והשיבה מטעם עמותת ״זוכרות״, שמקיים זה כמה שנים הסינמטק בתל אביב.

 

הפסטיבל שמרגיז את מירי רגב

4.12.15 Al Monitor, שלומי אלדר

שרת התרבות מירי רגב מאיימת, שוב, לשלול את תקצובו של מוסד תרבות ישראלי מסיבות פוליטיות. בחודש מאי [2015], למשל, הקפיא משרד התרבות (בנוסף לעיריית חיפה) את תקצוב התיאטרון הערבי ישראלי "אלמידאן" בחיפה בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל" המבוססת על סיפורו של המחבל ווליד דקא.

 

היועמ"ש: רגב לא תוכל לשלול תקציב מפסטיבל הנכבה

4.12.15 ישראל היום, עדנה אדטו

המשמעות של הדברים היא ששרת התרבות והספורט מירי רגב יכולה רק לסייע בגיבוש עמדה בנושא, וכי ההחלטה היא של משרד האוצר בלבד. המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, קבעה אתמול על דעתו של היועמ"ש כי רק משרד האוצר יכול להפחית מתקציבו של הסינמטק בתל אביב, שבו יתקיים בסוף השבוע פסטיבל סרטי נכבה.

 

ליאת רוזנברג, מנכ"לית זוכרות, מדברת בתוכנית של לונדון וקירשנבאום על פסטיבל 48 מ"מ

3.12.15 ערוץ 10, לונדון וקירשנבאום

מדקה 32:10

 

בסדר, ערבים, אבל למה כל כך הרבה?

3.12.15 הארץ, רחל נאמן

המפעל הציוני המפואר חולל חורבן. עם אחד בנה ונבנה על חשבון עם אחר, ועדיין בונה ונבנה על חשבון עם אחר גם היום. לכן חשוב שכולם ייחשפו לחורבן הזה, שיש לו שם. חשוב שהמוחים מעפולה, שחושבים שהם בעלי הבית בארץ הזאת, יצפו בסרטים על הנכבה שיוצגו בסוף השבוע בסינמטק תל אביב, חשוב שילדיהם ילמדו על הנכבה בשיעורי ההיסטוריה. אבל את זה מנסים למנוע. רוצים להסתיר את הנכבה, להעלים אותה. אפילו חוק מיוחד נחקק לשם כך.

 

היועמ"ש: לרגב אין סמכות להפחית תקציב לסינמטק ת"א בשל הקרנת סרטי נכבה

3.12.15 הארץ, נירית אנדרמן

צוות שמינתה שרת התרבות התבקש לבחון אם ניתן לקנוס את הסינמטק. המשנה ליועמ"ש הבהירה כי חבריו יוכלו רק לסייע לרגב בגיבוש עמדתה, והמלצותיהם לא רלוונטיות להחלטה הסופית - הנתונה לשר האוצר.

 

וינשטיין שוב נגד רגב: אינך מוסמכת לשלול תקציב מפסטיבל הנכבה

3.12.15 וואלה!, יהושע ברינר

אחרי ששרת התרבות הודיעה כי תבחן אם הסרטים בפסטיבל שייערך בסוף השבוע בסינמטק תל אביב מפרים את החוק, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי השר היחיד שאחראי לתקצוב הפסטיבל הוא שר האוצר, ולפיכך רק בסמכותו לקצץ בתקציב.

 

היועמ"ש: רגב לא יכולה להחליט על הפחתת תקצוב הסינמטק

3.12.15 NRG, אמרי סדן

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהירה כי הסמכות לבחון הפחתה של תקצוב היא של שר האוצר, באמצעות צוות מקצועי שיכלול גם נציג ממשרד המשפטים. זאת בעקבות הודעתה של שרת התרבות והספורט כי תבחן הפחתת התקציב לסינמטק תל אביב בשל פסטיבל סרטי הנכבה. היא אף הזהירה מפגיעה בחופש הביטוי.

 

רגב בהכשרת בג"ץ

3.12.15 הארץ, אייל גרוס 

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הזכיר באוגוסט לשרת התרבות, מירי רגב, את חשיבות חופש הביטוי האמנותי והבהיר, כי לא ניתן להכליל רכיבי תוכן בבחינת התמיכה במוסדות תרבות אם הדבר אינו מעוגן בחקיקה, נתלית עתה רגב בסעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב כדי לאיים על מימון סינמטק תל אביב. השרה הורתה לבדוק, אם הסרטים המוצגים בפסטיבל "48 מ"מ" לסרטי נכבה ושיבה המתקיים בסינמטק עומדים בניגוד לסעיף. זאת ועוד, בספטמבר פירסם משרד התרבות הודעה ובה צוין, שהסעיף עשוי להשפיע על קבלת תמיכה.

 

מירי רגב היא פרומו לחוק הלאום

2.12.15 הארץ, צבי בראל

"מדינתנו היא רפובליקה פרלמנטרית דמוקרטית, המבוססת על כיבוד חירויות הציבור ובמיוחד חופש הדעה והאמונה, צדק חברתי ושוויון זכויות לכל האזרחים ללא אפליה... לא תהיה לגיטימיות חוקתית לכל רשות אשר פעילותה סותרת את האמנה לקיום משותף".

 

פסטיבל נכבה בעיר שהוקמה על כפרים ערבים

2.12.15 ערוץ 7, ראיון עם אליהו זיגדון, המנהל האמנותי של פסטיבל 48 מ״מ, שמעון כהן

פסטיבל סרטי הנכבה יתקיים בעיר שהערבים מבכים את הקמתה. איך זה מסתדר? ומה חושב השמאל המתון על הפסטיבל?
ביום שישי ייפתח בסינמטק בתל אביב פסטיבל '48 מ"מ', פסטיבל סרטי הנכבה והשיבה הפלשתינית, פסטיבל אותו מארגנת עמותת 'זוכרות' זו השנה השלישית. בערוץ 7 שוחחנו עם אליהו זיגדון, המנהל האמנותי של הפסטיבל המספר על מה שעומד מאחוריו וגם משיב על כמה שאלות פוליטיות-אמנותיות.
בראשית דבריו מציין זיגדון כי לפסטיבל הגיעו סרטים וסרטים קצרים שערכו בחלקם סבב הופעות בפסטיבלים מובילים בעולם והקרנות חשובות בעולם ומדובר ב"יצירות קולנועיות שללא הפסטיבל הצופה המקומי לא היה נחשף אליהן".

 

18 הפרות שהפכו לאויבות ישראל מגיעות לפסטיבל סרטי הנכבה

1.12.2015 שיחה מקומית, סמאח סלאימה 

הנציג הפלסטיני לאוסקר, The wanted 18, הוא אחד הסרטים שיוקרנו בפסטיבל. הסרט מביא את סיפורם של מרד המסים בבית סאחור באינתיפאדה הראשונה, ושל הרפת שהפכה לסמל למאבק בלתי אלים. מירי רגב כבר בודקת האם הפסטיבל שמאתגר את השיח הישראלי עובר על החוק.
פסטיבל סרטי הנכבה השלישי נערך השנה במהלך כהונתה של מלכת חופש הביטוי והיצירה, השרה מירי רגב. הסערה שמחולל הפסטיבל, שמכונה "48mm", מדי שנה היא מתכון מוצלח לפרסום האירוע המושקע שמשלב קולנוע דוקומנטרי-פוליטי ועיסוק נועז בהיסטוריה של חלקת האדמה הזו והאנשים שחיו עליה, יחד עם התמודדות חתרנית עם הזהות הפלסטינית בתודעה הישראלית.
הפסטיבל, שיפתח בסינמטק תל אביב ביום חמישי הקרוב ויימשך שלושה ימים, מזמין את הקהל הרחב לאתגר את המוסכמות ואת העיוות הנרטיבי שבו מזינה מדינת ישראל את אזרחיה בכפייה במשך שבעים שנים.
פסטיבל סרטי הנכבה הוא בעיני הרבה מעבר לאתגר לחופש היצירה והביטוי, מהם אנחנו הולכים ונפרדים עם אישורם של עוד ועוד חוקים מטורפים של ממשלת סתימת הפיות הנוכחית. אני רואה באירוע הזה ובדמותו מתנה לישראלי הממוצע שבעצם הונה על ידי הממסד לדורותיו, אך בפנים מרגיש שמשהו לא מסתדר עם הפאזל שהודבק בכוח בתודעה הישראלית. היהודי החשדן יודע מה זה נכבה ושהיא אכן התרחשה, אבל כאשר הדיסוננס התודעתי לוחץ כדי להבין באמת מעטים מאד מחליטים לפתוח את התיבה השחורה הזאת ולהיחשף להיסטוריה ולמציאות המרה של המלחמה, הכיבוש הפליטות הריסת הכפרים ונישול מילוני פלסטינים מזכויות בסיסיות בשם הקמת מדינת היהודים. רוב היהודים מעדיפים להתחבא מאחורי הנרטיב לפיו "רודפים אותנו, רוצים נקמה, ורוצים להשמיד אותנו. זכות השיבה היא הסוף שלנו".
הפסטיבל, שמארגנת עמותת "זוכרות" (בה עובד בן הזוג שלי), כמו גם הפעילויות השונות של העמותה, נולדו כדי לחשוב על דרך לפתרון צודק לסכסוך עתיר ימים שמתחיל בהכרה במה שקרה לעם הפלסטיני ב-1948 ועד זכות השיבה המיוחלת כבסיס לפתרון צודק.

 

מירי רגב מצאה דרך חדשה להחביא את משטרת המחשבות

1.12.15 הארץ, שני ליטמן

איזו מומחיות מקצועית נדרשת בדיוק מהוועדה שהקימה שרת התרבות לבחינת סרטי הנכבה? אולי כדאי לאסור רק עליהם להיכנס לאולם, ולהתיר את הצפייה לשאר בני האדם, אלה שסתם אוהבים סרטים.

 

18 הפרות שמפחידות את מירי רגב 

1.12.15 הארץ, נירית אנדרמן

18 פרות שנקנו מקיבוץ והיו אמורות להוציא את משק החלב הפלסטיני לדרך עצמאית — והמרדף שניהלו חיילי צה"ל אחריהן — עומדים במרכז "The Wanted 18" , הנציג הפלסטיני לאוסקר שיוקרן בפסטיבל סרטי הנכבה. טיפ לוועדת הבדיקה מטעם השרה מירי רגב: ההקרנה ביפו, לא בסינמטק.
אחד הסרטים הבולטים שיוקרנו השנה בפסטיבל "48 מ"מ", שסרטיו עוסקים בנכבה ובשיבה, יחייב את צוות הבדיקה שהקימה בימים האחרונים שרת התרבות מירי רגב לבחון האם סיפורן של 18 פרות – כן, פרות – עובר על החוק הישראלי ויכול להצדיק פגיעה בתקציבו של הסינמטק התל אביבי, שבו מתקיים הפסטיבל.
"The Wanted 18", המועמד הפלסטיני לתחרות האוסקר האמריקאית, הוא סרט אנימציה תיעודי המספר סיפור אמיתי, שקשה להחליט מה הוא יותר: מצחיק, עגום, או אבסורדי. הסרט מפיח חיים בסיפור מימי האינתיפאדה הראשונה, ודוחק אזרחים פלסטינים וחיילים ישראלים לתפקידי משנה כדי לפנות את הבמה לחבורת פרות שגונבת את ההצגה: הן מדברות, הן מצחיקות, הן מתמודדות עם שורה ארוכה של תפניות דרמטיות, ומצליחות לעשות את כל זה באופן כובש ונוגע ללב באמצעות אנימציית בובות חיננית.

 

המנהל האמנותי של 48 מ״מ מתראיין בתוכנית ״שיחת היום״ עם לוסי אהריש,

ערוץ 2, 1.12.15 - מדקה 59  

 

האגודה לזכויות האזרח: להפסיק את הליך הבדיקה של פסטיבל סרטי הנכבה

30.11.15 הארץ, נירית אנדרמן

האגודה לזכויות האזרח פנתה הבוקר למשרד היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על הפסקת הליך הבדיקה של פסטיבל סרטי הנכבה והשיבה, שעליו הורתה שרת התרבות והספורט, מירי רגב. במכתב שנשלח לדינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, קובע היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד דן יקיר, כי אין עילה לבדיקה שעליה הורתה השרה. הוא גם מותח ביקורת חריפה על שורת איומים בשלילת תמיכה שהפנתה השרה רגב בחודשים באחרונים כלפי מוסדות תרבות שונים. "דומה כי השרה איננה מבחינה בין דעותיה הפוליטיות לבין תפקידה המיניסטריאלי", כותב עו"ד יקיר.

 

פרסום ראשון: משרד התרבות יפקח על "פסטיבל הנכבה" בסינמטק ת"א

29/11/15 חדשות 2 - MAKO, יונתן ריגר

צוות מיוחד שיוקם יבחן האם הסרטים שיוקרנו בפסטיבל מעודדים הסתה וגזענות. המטרה הינה לבדוק האם סינמטק ת"א, בו נערך האירוע, עובר על חוק התקציב. במשרד התרבות מתכוונים לשלוח נציגים לצפות בסרטים שיוקרנו במסגרת "פסטיבל הנכבה" שיוצא לדרך בסוף השבוע בסינמטק תל אביב. הצוות יידרש לקבוע האם הסרטים עומדים בקנה אחד עם הדרישות שהציגה השרה מירי רגב.

לכתבה במהדורת החדשות

 

שרת התרבות רגב בוחנת שלילת תמיכה מסינמטק ת"א בגלל פסטיבל סרטי הנכבה

29.11.15 הארץ, נירית אנדרמן

השרה הורתה להקים צוות בדיקה שיבחן אם הסינמטק עובר על החוק, ולפי ממצאיו תגיש המלצה לשר האוצר. שרת התרבות והספורט מירי רגב הורתה לאנשי משרדה להקים צוות בדיקה מקצועי כדי שיבחן את החשש כי הסרטים שיוצגו בפסטיבל "48 מ"מ" — פסטיבל של עמותת זוכרות שסרטיו עוסקים בנכבה ובשיבה — עומדים בניגוד לדרישות סעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב, הקובע בין היתר כי שר האוצר יכול לשלול תמיכה ממוסד שהוציא כספים על יצירה המעודדת הסתה, גזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, או מציגה את יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל.

 

רגב תצליח לשלול את התמיכה בסרטי הנכבה?

29.11.15 ערוץ 7, חזק עזרא

השרה הנחתה את המועצה לביקורת סרטים לצפות בסרטי פסטיבל "48 מ''מ" כדי לבדוק האם אין מדובר ביצירות המעודדות להסתה נגד ישראל.

 

השרה רגב הורתה להקים צוות לבדיקת הסרטים ב"פסטיבל הנכבה"

29.11.15  NRG, דנה סומברג

שרת התרבות והספורט מירי רגב, הנחתה את ראשת מנהל התרבות לבדוק האם הסרטים המוצגים בפסטיבל עומדים בסעיף 3 ב' הקובע בין היתר כי לא תמומן יצירה המעודדת גזענות.

 

צרעה: הקיבוץ מתמודד עם העבר הפלסטיני

26.11.15 ידיעות הקיבוץ, ארנון לפיד

בסרטו התיעודי "ס'רעה" משחזר מיכאל קמינר את תולדותיו של הכפר הפלסטיני שעל חורבותיו קם קיבוצו צרעה: "רק מי שאוהב את הקיבוץ, ואכפת לו, יכול לעשות סרט כזה".
ספק אם השם ס'רעה אומר משהו למי שאינו מקיבוץ צרעה, או אינו בקי מופלג בתבנית נוף מולדתו. ס'רעה, ובכן, היה כפר, שרק חורבות וקברים נותרו ממנו כיום להעיד שפעם היה ביתם של כ-400 פלחים פלסטינים.
צרעה, הקיבוץ, הוקם על חורבות הכפר בסוף 1948, כאחד מ"יישובי המשלט", שנועדו להבטיח את השטחים החדשים של מדינת ישראל הצעירה. עכשיו הכפר הזה - מה שהיה, מה שנותר ממנו, ומה שעורר בעבר ומעורר כיום בחברי צרעה - עומד במרכזו של סרט תיעודי, "ס'רעה", שיוקרן במסגרת פסטיבל "48 מ"מ", בסינמטק תל אביב, ב-5 בדצמבר.
ליוצר הסרט, חבר הקיבוץ מיכאל קמינר (51) - נשוי ואב לשלושה, בעל סטודיו להפקת וידיאו וסרטים, במאי ועורך דוקומנטרי, וגם מדריך שיקומי לנפגעי נפש בבית שמש - הסרט הוא סיכומו של מסע לגילוי "חור שחור" בילדותו, ותשובה מאוחרת לשאלה מדוע לא סופר לו אז, בילדותו, בנעוריו, סיפורו של הכפר.
הוא נולד בצרעה, אליו עקרו הוריו, נילי ז"ל ותיאו קמינר, ב-1964, מקיבוץ מגל, כדי לחסוך ממנו, ומיתר ילדיהם, את הלינה המשותפת. בבית ההורים, הוא מספר, גדל על ערכי מוסר והומניזם, ועל עידוד העניין והסקרנות בהיסטוריה ובאחר. "את הערכים האלה זיקקתי למציאות שבה אני חי".

 

Culture Minister Wages Undemocratic Assault on Nakba Film Festival

Dec. 7th 2015 Haaretz, Haaretz Editorial

It’s easy to rally public support against artists and cultural institutions by depicting them as 'traitors' who endanger the state’s existence.
Even before she entered the job, and even more so since then, Culture Minister Miri Regev has stressed that she sees herself, by virtue of the government’s very slender majority, as being in charge of what types of culture and artistic creation the Israeli public is entitled to consume, and also what types of culture Israeli artists and cultural or artistic institutions are entitled to produce. She does this by wielding the stick of withholding funding.

 

ACRI: Regev lacks authority to cut funds to Nakba Film Festival

Dec. 7th 2015 The Jerusalem Post, YONAH JEREMY BOB 

Minister had argued that festival breaches the Budget Foundations Law. The Association for Civil Rights in Israel on Sunday said that Culture and Sports Minister Miri Regev lacks the authority to cut Tel Aviv Cinematheque’s budget due to its screening films for the Nakba Film Festival.

 

Why is Israel's culture minister cutting funding to culture?

Dec. 4th 2015 Al-Monitor, Shlomi Elder

Once again, Minister of Culture Miri Regev is making threats to defund an Israeli cultural institute due to political considerations. In May, for instance, she withheld the ministry’s funding of the Haifa-based Arab-Israeli Al-Midan Theater for putting up the play “A Parallel Time,” which is based on a story by terrorist Walid Daka. The Haifa municipality followed in her footsteps.
In September, the ministry sent a letter to all the cultural institutes in Israel, citing various laws and regulations affecting the eligibility for budgetary support in 2016. There are various reasons for which the state can withhold financial support, such as negation of Israel’s right to exist as a Jewish and democratic state; incitement to racism, violence and terror; expressing support for an armed struggle or an act of terror by an enemy state or a terrorist organization against the State of Israel; marking the state’s Independence Day as a day of mourning; and showing contempt for or defacing the national flag or the state’s emblem.

 

Israeli Culture Minister Seeks to Defund Cinema Institution Over Nakba Film Festival

Dec 01, 2015 Haaretz, Nirit Anderman 

Tel Aviv Cinematheque screening film festival about 1948 war next week, which Miri Regev believes violates 'Nakba Law.'
Culture and Sport Minister Miri Regev has ordered an investigative committee to be established to examine allegations that a film festival at the Tel Aviv Cinematheque violates the Nakba Law, which allows the government to defund organizations presenting Israel's establishment as a catastrophe, in line with the Palestinian narrative.
The 48mm Festival, founded by anti-occupation NGO Zochrot and scheduled for December 4-6 at the cinematheque, is also known as The Third International Film Festival on Nakba and Return. A 2011 amendment to the state budget law authorizes the finance minister to defund any institution that encourages incitement, racism or armed struggle against Israel, or presents Independence Day or the establishment of Israel as a day of mourning. The High Court rejected a petition to repeal the amendment, known as the Nakba Law, in 2012.

 

Tel Aviv cinema faces funding cut over Nakba film fest

30 Nov 2015 The Times of Israel, 

Culture and Sports Minister Miri Regev said she would weigh withdrawing funds from the Tel Aviv Cinematheque over its upcoming festival about the Nakba (catastrophe) — the Palestinian term for the 1948 creation of the State of Israel.

 

Culture minister mulls revoking funding for 'Nakba' film festival

30 Nov 2015 Israel Hayom, Maya Cohen

Task force to examine whether controversial festival meets funding requirements and does not encourage racism or violence against Israel • "It is our duty to ensure the public funds are not diverted toward incitement against the state," says minister.

 

Regev to consider revoking funding from 'Nakba' film festival

30 Nov 2015 Arutz Sheva, Hezki Ezra

Culture and Sports Minister orders the establishment of a team to examine films from leftist "Nakba" festival.

 

Q&A: 'Middle East's most powerful army chasing 18 cows'

18 Nov 2015 Aljazeera, Dalia Hatuqa 

A Palestinian film with a tragically absurd story of how a herd of cows are hunted down by the Israeli army.
Talking-cows-turned-security-threats. That's the short version of The Wanted 18, a documentary set in the West Bank town of Beit Sahour, near Bethlehem, where a Palestinian community starts a dairy collective to help boycott - and provide - an alternative to Israeli milk.
This was in 1988, during the first Intifada - long before the Oslo accords were signed and Palestinian Authority (PA) was established.
Palestine's 2015 Oscar entry, the Wanted 18, tells a tragically absurd story of how a herd of cows are hunted down by Israeli authorities, who did not look fondly on the community's attempts to be self-sufficient.

 

Salim Abu Jabal: “I Simply Had to Bring Their Story to the World”

Boston Palestine Film Festival, 2015

We spoke with Salim Abu Jabal about how he met Yousef and Amna, the endearing couple featured in his first feature-length documentary, Roshmia, and the extraordinary lengths to which he went to obtain the footage for the awardwinning 70-minute film.