פוסט אורח: כך הבאתי את פסטיבל הנכבה לניו יורק

בשבוע שעבר הושקה המהדורה הניו יורקית של ״פסטיבל 48 מ״מ לסרטי נכבה ושיבה״, אשר חולל סערה בדצמבר האחרון לאחר סכסוך מתוקשר בין שרת התרבות לסינמטק ת״א. תמי קרמר, שהפיקה את הפסטיבל האמריקאי, מספרת איך ולמה צעירה מבית יהודי טוב החליטה לחשוף את הנרטיב הפלסטיני לקהלים חדשים. 

לפני מספר חודשים שרת התרבות מירי רגב הקימה צוות מיוחד לבדיקת התכנים המוקרנים בפסטיבל ״48 מ״מ - הפסטיבל הבינלאומי לנכבה ושיבה״ של ארגון ״זוכרות״, אשר התקיים בסינמטק תל אביב. למרות איומיה להקפיא את תקציבי התמיכה בסינמטק, או לדרוש מהמוסד לשלם קנס כספי אם הפסטיבל יתקיים, חוות הדעת שהוגשה למשרד התרבות והספורט על ידי צוות הבדיקה קבעה כי אמנם הוצגו "תכנים מלעיזים" אך הם אינם מגיעים לכדי עברה על חוק התקציב. על רקע האיומים הללו, הפסטיבל התקיים בין ה-4 ל-6 בדצמבר 2015 בתל אביב, וכלל סרטים קצרים, פיצ׳רים וסרטים תיעודיים זוכי פרסים (ובהם המועמד הפלסטיני לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, The Wanted 18). 

נטע אלכסנדר, הארץ - בלוג התפוז המכני, 17.03.2016
 

דו"ח "אם תרצו" מציג: אלה הישראלים שמאחורי "שבוע האפרטהייד"

אנשי אקדמיה, יוצרי סרטים ונבחרי ציבור ישראלים השתתפו באירועי תנועת החרם (BDS) נגד ישראל • "מכשירים, מלבים ומזינים את תנועת החרם נגד ישראל"/

יאיר אלטמן, ישראל היום, 16.3.16

אם תרצו: הישראלים של "שבוע האפרטהייד"

מדי שנה משמש "שבוע האפרטהייד" להכפשת ישראל בקמפוסים ברחבי העולם. דו"ח 'אם תרצו' מציג את הגופים והאישים הישראלים המשתתפים בו.

ערוץ 7, ו' באדר ב תשע"ו 16/03/16