עמותת זוכרות קיימה היום סיור בעיר רמלה לציון 56 שנה להחלטת האו"ם 194 הקוראת להחזרת הפליטים וללימוד הנכבה של 1948 והגירוש המאורגן מהעיר. כמאתיים אישה ואיש שמעו עדויות של פלסטינים שחוו בזמנו את העקירה של מרבית אוכלוסיית המקומית. הסיור עבר בשטחה הערבי הישן של העיר ובמהלכו הוצב שלט ברחוב הרצל שציין את שמו הערבי של הרחוב עד 1948: רח' יפו-ירושלים (יאפא- אל קודס). 

סיור משטרתי עירני חשד שמדובר ב"זיכרון מסוכן", תחקר את האחראים על האירוע והזעיק תגבורת משטרתית. קצין החקירות מאיר ארנפלד הודיע לפעיל העמותה איתן ברונשטיין שמדובר בהתקהלות בלתי חוקית וביקש מהמשתתפים להתפזר. היות והיה זה סיור לימודי שאינו דורש אישור מיוחד, סרבו חברי העמותה להתפזר.

עם סיום הסיור התכנסו המשתתפים בכנסיה לשמיעת עדויות, צפיה בסרט ודיון על מצבם הקשה של תושבי העיר הערבים מאז הנכבה ועד היום. במהלך האירוע התקשרו מהמשטרה לאיתן ברונשטיין והודיעו לו שעליו להתייצב מיידית בתחנת המשטרה לצורך חקירה. עם תום האירוע צעדנו כמאה א/נשים אל תחנת המשטרה. החוקר הודיע לאיתן ברונשטיין שהוא חשוד בארגון התקהלות בלתי חוקית והפרת הסדר הציבורי. אחרי חקירה קצרה שוחרר איתן בערבות עצמית של 2000 ש"ח והוטל עליו איסור כניסה לרמלה לשבוע ימים.

ברור שההרחקה המגוכחת הזו מהעיר מטרתה לנסות למנוע מאבק פוליטי דמוקרטי שמערער על הסדר הקיים ועל המרחב המיוהד של העיר. עמותת זוכרות דוחה ניסיון זה להשתקתה ותמשיך לפעול במטרה להזכיר לציבור בכל רחבי הארץ את הנכבה הפלסטינית. בעיר מעורבת הייתה אמורה המשטרה להפגין רגישות גם כלפי הציבור הערבי של העיר והעבר שלו. זה כנראה לא ברור למשטרת רמלה.

ביציאה מהעיר שמחנו לראות שהשלט החדש-ישן המציין את רחוב יפו-ירושלים  עדיין עומד במקומו הראוי. אגב, בחיפה, עד היום, למעלה מחודש אחרי האירוע של זוכרות בעיר, עדיין עומדים שלטים הציינים את שמות הרחובות בעיר עד 1948.