כתבות בעברית:

אתר העוקץ - ״מסע בביוגרפיות הנשכחות של קטמון״, 20.5.2017
טרילוגיית התערוכות המוצגות בפרויקט כאן בַּלּא-כָּאן מיוזמתה של עמותת זוכרות משרטטת מסע רב-שכבתי לאורך רצף הנמתח בין העבר, ההווה והעתיד של שכונת קטמון בירושלים. מסע זה מבקש לנסות ולנסח תפישה חדשה של המרחב בקטמון, כזה הכולל בתוכו לא רק את הביוגרפיות של המרחב הפלסטיני האורבני שהושכח מאז הנכבה ב-1948, אלא גם כמרחב פוטנציאלי המאפשר לנו לדמיין אפשרויות פוליטיות וסימבוליות של שיבה.

אתר ערב רב - ״המלצת השבוע״, רונן אידלמן, 18.5.2017
שני אירועים ייחודיים מתקיימים השבוע: הפרויקט של עמותת זוכרות, "כאן בלא-כאן", לציון יום הנכבה, בבתים פרטיים ערביים-לשעבר בירושלים, ו"דריסת רגל", פסטיבל בינלאומי במרחב הציבורי בין תל-אביב-יפו ללוד. רונן אידלמן ממליץ על שניהם

אתר הארץ - ״המחיקה וההשכחה של קטמון הפלסטינית״, אסתר זנדברג, 17.5.2017 (יש לגלול את הכתבה לאייטם השני)

אירועי "בתים פתוחים" מיוזמתה של עמותת זוכרות יתקיימו מהיום עד שבת בשכונת קטמון בירושלים. הם יכללו שורה של תערוכות, סיורים ודיונים לציון יום הנכבה ה–69 שחל ביום שני האחרון. הפרויקט הוא הזמנה ל"מבט עכשווי על היחסים שבין המחיקה של המרחב האורבני בשכונת קטמון ב–1948 לבין העקבות שהותירה".

ידיעות ירושלים - ״זוכרות את קטמון הישנה״, עומר נצר, 19.5.2017 - להורדת צילום הכתבה


تقارير بالعربية

موقع هعوكتس. ُهنا في اللا هُنا: حي القطمون بين الغياب والحضور. 18.5.2017
مشروع “هُنا في اللا هُنا” هو بمثابة دعوة لإلقاء نظرة معاصرة على العلاقات القائمة بين مساعي محو الحيز الحضري الفلسطيني في حي القطمون في القدس عام 1948، وبين الآثار المتبقية في هذا الحيز. يستعير المشروع اسمه من قصيدة “جدارية” (1999) للشاعر الفلسطيني محمود درويش، والتي تُعنى بالفجوة الزمنية بين الحياة في عالمنا هذا وبين أغوار الموت، كولادة متجددة تنتج عن الحوار المركب الذي يخلقه درويش بين الحاضر والمستقبل. هذا الحيز الجديد الذي ينشأ على سلسلة زمنية تتأرجح بين الغياب والحضور، هو المحور الرئيسي المنظّم للمشروع الذي يقام إحياءً للذكرى الـ 69 للنكبة التي تصادف يوم 15.5، وذلك بالتعاون بين جمعية ذاكرات ود. دوريت نعمان التي انتجت المشروع الوثائقي-التفاعلي حول الحي: Jerusalem We Are Here| يا قدس، نحن هنا.

موقع العربي الجديد. حي القطمون... المدنيّة الفلسطينيّة في مواجهة النكبة. ناهد درباس. 31.5.2017
ي السياق نظمت جمعية "ذاكرات" جولة في حي القطمون بالقدس الغربية في نهاية الأسبوع الماضي وذلك ضمن فعاليات إحياء الذكرى 69 للنكبة الفلسطينية، إذ احتُل هذا الحي بعد معركة دامت من الفترة ما بين يناير/كانون الثاني ومارس/ آذار من العام 1948. ولا تزال الشواهد العربية ماثلة في ذلك الحي الذي يقع على رابية مشرفة على معظم أحياء ما يسمى القدس الغربية حالياً، وأكثر نقاط القطمون إشرافاً دير مار سمعان، وهو مقر الكرسي البطريركي الصيفي للروم الأرثوذكس.

English Reports

A jubilee for the non-jubilant: Alternative events for Jerusalem Day. Jessica Steinberg
18.5.2017. Times of Israel
Zochrot, a far-left Israeli group dedicated to promoting acknowledgement of the Nakba, takes contemplation of Jerusalem’s complex history in another direction with “Here in This No-Here,” an exploration of Jerusalem’s Katamon neighborhood on May 18-20