בוחרות לזכור, מצביעות בעד שיבה
מחר, אזרחיות ואזרחי ישראל ילכו למערכת בחירות שלישית תוך שנה ושוב, הנושאים החשובים והמהותיים ביותר לחיינו כאן כלל לא נמצאים על השולחן או במצעים של המפלגות הציוניות.
הכרה בנכבה, כולל פשעי 1948 והנכבה המתמשכת מאוד, לא מוצעת על ידי אף מפלגה
הכרה בזכות השיבה ותכנית מעשית לשיבת הפליטים לא עומדות לדיון.
המערכת הפוליטית והחברה בישראל ממשיכות להכחיש ולמחוק את הנושאים האלה. ההכחשה המתמשכת הזאת הופכת כל מערכת בחירות בישראל למופע גרוטסקי של דמוקרטיה מזויפת. גם הפעם, המועמדים המובילים לראשות הממשלה הם פושעי מלחמה – בנימין נתניהו כראש ממשלה ובני גנץ כרמטכ"ל היו אחראים להפצצות והפגזות חוזרות ונשנות של פלסטינים בעזה ולפשעים נוספים, שניהם גם מבהירים שבכוונתם להמשיך באותה דרך.
ההסתה והדה-הומניזציה של פלסטינים, כולל אלה שהם כביכול אזרחי ישראל ונציגיהם הנבחרים, שברו שיאים נוספים במערכת הבחירות הזאת. הדה-הומניזציה הזאת משמשת להמשך הפגיעה בפלסטינים, דחיקה שלהם מעל אדמתם גם בגבולות 48 וגם בשטחים הכבושים, התעללות, נישול ועוול שנמשכים מ-1948 ועד היום או בקצרה: נכבה מתמשכת.
מול הבריונות הפוליטית הפחדנית וחסרת החזון הזאת ששולטת במערכות הבחירות החוזרות אנחנו מציבות חזון אמיץ של הכרה בעוולות ופעולה לתיקונן למען חיים של שלום בחברה צודקת.
אנחנו בוחרות לזכור את פשעי הנכבה, להזכיר ולהנכיח אותן בחברה הישראלית בכל מקום אפשרי ובכל הזדמנות אפשרית ולהתנגד למחיקה.
אנחנו מצביעות בעד שיבת הפליטים הפלסטינים ורואות את השיבה כהזדמנות להשתחרר מהלך המחשבה והפרקטיקות הקולוניאליסטיות שמגדירות את הפוליטיקה הישראלית. ב-2 במרץ, אנו מצביעות בעד חברה צודקת.