מחלקת החינוך בעמותת זוכרות מזמינה יוצרי ויוצרות משחקים למעבדה ליצירת משחקים פוליטיים / GameLab בסוגיות הקשורות לנכבה, הפליטים הפלסטינים ושיבת הפליטים.

במעבדה נבחן כיצד אפשר לייצר משחקים על הנכבה, הפליטים הפלסטינים ויחסי הכוח בין ישראלים ופלסטינים. נתמודד עם אתגרים של שילוב בין משחק ויחסי כוח פוליטיים ונבחן שאלות כגון: למה לשחק בהקשר של קונפליקט ועוולות? כיצד המשחק יכול לייצר תובנות ביקורתיות לגבי מורכבות המציאות העכשווית, העבר והעתיד? כיצד ניתן לשלב בין נושאים מורכבים פוליטית לבין משחק? כיצד משחק יכול לעסוק במציאות של דיכוי ופחד ולעודד חשיבה ביקורתית, דיאלוג ויצירה של אלטרנטיבות ליחסי הכוח הקיימים? האם אפשר שמשחק על הנכבה יהיה גם כיף?

תהליך יצירת המשחקים במעבדה יכלול מפגשים של משתתפי המעבדה ויצירת המשחקים מאוקטובר ועד דצמבר 2015. במפגשים נלמד על הנכבה בראייה היסטורית ועכשווית, על מחיקת התרבות והחיים הפלסטיניים מהמרחב הישראלי ועל הפליטות הפלסטינית. נבחן זאת דרך סוגיות של הכרה, אמת ולקיחת אחריות. נכיר את עולם המשחקים, נרכשו מיומנויות בפיתוח ובניית משחקים, נכיר דוגמאות של משחקים פוליטיים מרחבי העולם ונבנה משחקים.

למי מיועדת המעבדה: לא/נשים שרוצים ליצור משחקים: אמנים ואמניות, א/נשי חינוך, סטודנטים למשחקים, יוצרי משחקים, משחקי משחקים, מעצבים, הורים ועוד. ניסיון חינוכי ו/או ניסיון ביצירת משחקים – יתרון.

מבנה המעבדה: המעבדה תכלול 7  מפגשים מחודש אוקטובר ועד דצמבר 2015. המפגשים יכללו הרצאות, התנסויות, למידת עמיתים משותפת, דיונים בסוגיות הליבה של הפרויקט, דיון ופידבק על המשחקים תוך כדי תהליך העבודה.
המפגשים יתקיימו במשרדי עמותת זוכרות, רח' יצחק שדה 34, קומה 4, חדר 400.


מנחים: שראון פז - מעצב התנסותי | ערן גילה - מומחה ללמידה במשחקי שולחן ולמישחוק | עמיה גלילי - רכזת חינוך ומנחה.


דרישות: על כל משתתף/ת במעבדה להשתתף בכל מפגשי המעבדה וליצור משחק עד לסיום המעבדה.

מלגה: משתתפי המעבדה יקבלו מלגה ע"ס 5000 שח למשחק בתמורה להשתתפות פעילה ובניית המשחק. המלגה תכלול הוצאות על חומרים, עיצוב וייצור המשחק.

הגשת מועמדות: להגשת מועמדות נא למלא את טופס ההרשמה וכן לשלוח 5 דוגמאות מתוך תיק עבודות (בתחום רלוונטי).

דמי השתתפות: 200 שח או לפי יכולת | ניתן לשלם במשרדי זוכרות בצ'ק או במזומן, או באינטרנט באתר זוכרות. בתשלום באינטרנט נא לכתוב בהערות: עבור מעבדת משחקים.

לפרטים נוספים ולהגשת מועמדות: עמיה גלילי, amaya@zochrot.org, 03-6953155.

לאירוע בפייסבוק