ביום השנה לטבח בלוד וכיבוש העיר ביולי 1948, אנחנו מזמינות אתכם.ן לסיור לימודי בעיר, על הנכּבּה והנכבה המתמשכת, על אחריות ותיקון. ביום רביעי, ה- 12 ביולי 2023 בשעות 17:00-20:00.

במהלך הסיור נלמד על ההיסטוריה של העיר ועל עברה המפואר, נעבור בין מספר תחנות, נתייחס למספר אתרים ובניינים, נרחיב על כיבושה האכזרי ב- 1948, נספר על ביזת הבתים והרכוש, על הטבח והגירוש, על מניעת השיבה ועל ריכוז שארית הפליטה וניצולי הטיהור האתני במתחם "הגטו". נשמע על מהלכי הייהוד, כולל יישוב יהודים בבתי הפליטים הפלסטינים מחד, ועל הרס זהותה הערבית- פלסטינית של לוד מאידך, וניחשף לממדי הטראומה המתמשכת בתודעה הפלסטינית – בהקשר של הנכבה בכלל- ובעיר אללד בפרט.

ניפגש עם פעילים.ות פלסטינים.ות מלוד וננסה להבין את ההשלכות של עוולות הנכבה המתמשכת על המציאות בעיר בימים אלה.

הסיור יתחיל בח'אן אל-חלוּ, יעבור במרכז העיר העתיקה, מתחם הגטו, המסגד הגדול, כנסיית סנט ג'ורג' ומסגד דהמש בו בוצע הטבח הגדול.

ניפגש בשעה 17:00 בח'אן אל-חלוּ. (בוייז: חאן חילו)

ההדרכה בעברית.

לבירורים: עמר אלע'בּארי 0528743099

הסעה מיאפא-תל אביב תצא ממתחם אצטדיון בלומפילד (מגרש אל-בסה) שער 12, רחוב התחיה 1, בשעה 16:00

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם דרך טופס ההרשמה למטה.

לבירורים נוספים, אפשר לכתוב למייל tours@zochrot.org או בוואטסאפ למספר 052-8743099

נשמח להשתתפות בהוצאות הפעילות. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם דרך טופס ההרשמה למטה או כתרומה באתר

הצטרפו לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.