כתבות בעברית

עכבר העיר - "פסטיבל הסרטים 48 מ"מ בסינמטק תל אביב", נובמבר, 2017
פסטיבל הסרטים הבינלאומי 48 מ"מ לסרטי נכבה ושיבה יתקיים זאת השנה החמישית בין התאריכים 1-3 בדצמבר 2017, בסינמטק תל אביב ובמועדון קולנוע הגדה השמאלית. במשך שלושה ימים יוקרנו סרטים שמתייחסים לחוויית העקירה, ההגליה והמחיקה התרבותית, החברתית והכלכלית המלווים את העם הפלסטיני מאז הנכבה ועד היום.

הארץ - "לאסוף את שברי הזיכרון הפלסטיני", 29.11.2017
בשנה שעברה עבר פסטיבל 48 מ"מ, הידוע יותר בכינוי פסטיבל סרטי הנכבה, בשקט יחסי דווקא. שרת התרבות לא תקפה, הכותרות בעיתונים לא זעקו, והפסטיבל התנהל לו על מי מנוחות. כמעט אפשר היה להשתכנע ש"צוות הבדיקה" שהשרה רגב הקימה שנה קודם לכן - ואשר נשלח לצפות בסרטי הפסטיבל כדי לקבוע אם הם עוברים על "חוק הנכבה" ומצדיקים פגיעה בתקציב הסינמטק התל אביבי – שיכנע את השרה שאין מדובר בהסתה, אלא באירוע תרבות לגיטימי.

הארץ - "מירי רגב צודקת. נכבה היא מילה מעצבנת", 28.11.2017
שרת התרבות מירי רגב מבקשת מהשר משה כחלון לקנוס את סינמטק תל אביב בשל פסטיבל סרטי הנכבה השנתי שהוא מארח. זו לא פעם ראשונה שהיא מנסה, לפני שנתיים ניסתה למחוק את התופעה המרגיזה הזאת ללא הצלחה. השרה רגב מתקוממת, מה לנו ולסיפורם של ערביי הארץ? זה לא הסיפור שלנו, לנו יש את סיפור עבדים היינו, והשואה, והתקומה. כמו שרת התרבות לשעבר לימור לבנת, גם רגב רוצה למחות את הכתם הזה שמשחיר את הציונות. גם היא מנסה בכל כוחה להלביש את הציונות בשלמה צחורה ולהעלים מהעין את תרבות הכיבוש והנישול. 

הארץ - "רגב לכחלון: בדוק אם ניתן לקנוס את סינמטק ת"א בשל פסטיבל סרטי הנכבה", 15.11.2017
שרת התרבות טוענת כי הפסטיבל של ארגון "זוכרות" עובר על חוק הנכבה כיוון שהוא "מנסה לשכתב את ההיסטוריה וליצור נרטיב פלסטיני דמיוני"

Time Out תל אביב - "הסרט שחושף מה מסתתר מתחת לפארק צ'ארלס קלור", 28.11.2017
הרצים על הטיילת והמשחקים בפארק לא תמיד מודעים למה שקבור מתחת למדשאה. ענת אבן, במאית "יזכור למנשייה", ניסתה - והצליחה - להחזיר לחיים את "המקף בין תל אביב ליפו"

פורטל הסרטים הישראלי - "פסטיבל 48 מ"מ יוצא לדרך בסינמטק תל אביב", 29.11.2017
הפסטיבל, המציג סרטים העוסקים במונח הנכבה הפלסטיני, ייערך זו השנה החמישית בסינמטק תל אביב. בעבר זכה הפסטיבל לביקורת מצד שרת התרבות מירי רגב שאיימה לשלול תקציבים, אך חזרה בה לאחר שמצאה כי תכניו אינם מהווים הסתה.

שיחה מקומית - "פסטיבל הסרטים 48 מ״מ מציג: ארכיון הקולנוע הפלסטיני הגנוז", 2.12.2017
סרטה של רונה סלע, "Looted and Hidden", נובר בארכיון סרטים שנבזז על ידי הצבא הישראלי משנת 1982, ושופך מעט אור על עוד נכס שנגנב על ידי הישראלים: היסטורית הקולנוע הפלסטיני
 

English Reports

Haaretz - Israel’s Culture Minister Wants Tel Aviv Cinematheque Fined for Hosting Nakba Film Festival, Nov 16, 2017
'While is Israel is celebrating 70 years, the Cinematheque State is trying to remember and sanctify the Nakba. Not on my watch,' Miri Regev says

 972mag - "Looted from Beirut 35 years ago, now on display in Tel Aviv"December 4, 2017
‘Looted and Hidden’ digs through the archive of films taken by the Israeli army in 1982, and shines light on more property stolen by Israel: the history of Palestinian cinema