זוכרות פועלת מזה שני עשורים להטמעת נושא הנכבה הפלסטינית וזכות השיבה בתודעה הפוליטית של הציבור היהודי בישראל תוך קידום הכרה, לקיחת אחריות ותיקון צודק ובר קימא. לאור חזון זה הקמנו את מאגר המידע המקיף ביותר על הנכבה הפלסטינית בעברית, ערבית ואנגלית; הוצאנו אלפי סיורים לישובים פלסטיניים עקורים; פיתחנו את האפליקצייה iNakba; הפקנו מאות פרסומים אינפורמטיבים ואנליטיים, סרטים, מפות ומשחקים; הכשרנו וליווינו מאות א.נשי חינוך, מורי ומורות דרך ואקטיביסטים.ות; הובלנו עשרות קמפיינים ציבוריים;  גיבשנו קהילה של ישראליות וישראלים אמיצים, שמבקשים לחיות במדינה דמוקרטית ושוויונית באמת, שמאמינים שמציאות טובה יותר לכולנו היא אפשרית.

אם טרם נרשמת, אנחנו מזמינות אותך להירשם לניוזלטר שלנו, לשתף, להפיץ, להגיב ולקחת חלק בדיונים באירועים שלנו או ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר 

אם אתן.ם מעוניינות.ם ללמוד עוד על הפעילות שלנו ולקבל עדכונים על הפרסומים החדשים שלנו, אנא הירשמו לניוזלטר שלנו. אנו משתמשות בניוזלטר כדי לקדם את פעולותיה של זוכרות, להדגיש את הקמפיינים שלנו ולהעביר מידע חשוב על עבודתנו.

ארגון סיור

מדי שנה, אלפי אנשים מצטרפים לסיורים של זוכרות באתרים פלסטינים הרוסים ולומדים על מה שחסר בנוף. יש עשרות משתתפים בכל סיור. ביחד, אנו מתבוננות בשרידי הנכבה ולומדות על החיים הפלסטינים המשגשגים שהיו לפני הטיהור האתני והקולוניזציה של ישראל באדמות אלו. אנו מקבלות בברכה קבוצות המעוניינות בשיתוף פעולה איתנו לארגון סיור. תוכלו ללמוד עוד על סיורים קודמים כאן. אנא צור קשר עם עמר לקבלת מידע נוסף  tours@zochrot.org 

ארגון הרצאה/ שיחה/וובינר

הצוות החינוכי של זוכרות מציע הרצאות, שיחות ומפגשי בית. מדובר במסגרות אינטימיות יותר מאשר קורס או סדנה להיכרות עם הנכבה הפלסטינית, זכות השיבה ונושאים נלווים.

הפגישות מורכבות בדרך כלל מהרצאה של 40-60 דקות ולאחריה שאלות ותשובות ודיון פתוח. אנו מציעות הרצאות בנושאים שונים, כגון: "מבוא לנכבה", הנכבה והיחסים האתנו-מעמדיים בחברה הישראלית", "מי מפחד מזכות השיבה?", הרצאות המתמקדות בנכבה באזורים גיאוגרפים ספציפית, והקרנת עדויות.

אנא פנה אלינו להזמנת הרצאה או פגישה ביתית: education@zochrot.org 

ללמוד וללמד על הנכבה והשיבה

הנכבה ממשיכה להשפיע גם כיום על מציאות החיים של מיליוני אנשים. אף על-פי כן זהו אירוע מושתק שכמעט אינו מקבל מקום במערכת החינוך הישראלית, תכניות הלימודים, והזיכרון הקולקטיבי הישראלי המדגישים בעיקר את ההיסטוריה הלאומית-יהודית של הארץ.

למידה על הנכבה ושיבת הפליטים הפלסטינים היא אתגר מורכב עבור ישראלים רבים: היא מערערת את היסודות עליהם חונכנו, מעלה בנו חששות ורתיעה, אך גם מעוררת סקרנות ואף תקווה. 

למידה על הנכבה היא הזדמנות להשתחרר מכבלי הזיכרון הקולקטיבי ולכונן יחסים שונים בין ישראלים-יהודים לבין פלסטינים, כאלו שיושתתו על שוויון, הכרה ולקיחת אחריות.

עמותת זוכרות חושפת את הציבור הישראלי לנכבה הפלסטינית באמצעות סיורים, פרסומים, הרצאות, הקרנת עדויות ועוד, ומציעה הזדמנות להשתחרר מכבלי הזיכרון הקולקטיבי ולכונן יחסים שונים בין ישראלים-יהודים לבין פלסטינים, כאלו שיושתתו על שוויון, הכרה ולקיחת אחריות.

מחלקת קהילה וחינוך פוליטי מנגישה את המידע הקיים על הנכבה הפלסטינית וזכות השיבה לציבור היהודי בישראל, ומפיקה ידע חדש, חומרי לימוד וכלים פדגוגיים:

לקבלת מידע אודות מועדי פתיחה של קורסים וקבוצות לימוד בנושאים שונים - הירשמו לניוזלטר ועקבו אחרינו ברשתות החברתיות 

לתיאום הרצאה או סדנת למידה על הנכבה כתבו לנו

למשאבי הוראה, ערכות לימוד וחומרי העשרה זמינים כאן [קישור ל 1.1.]

להזמנת השתלמות מותאמת לצוותי חינוך כתבו לנו 

נשות חינוך במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות מוזמנות להירשם [קישור ל 1.4] לקבלת ליווי פדגוגי אישי, סיוע במציאת חומרים ובהתאמת מערכי הלימוד לקהל היעד

ארגון קמפיין משותף

זוכרות מגייסת קמפיינים ככלי להפצת מודעות ולעורר עשייה. אנו מברכות את ההזדמנות לשתף פעולה עם ארגונים המעוניינים לקדם את השיבה, תוך שימת דגש על החשיבות לתיקון והמעורבות בנכבה המתמשכת. לחצו כאן למידע על קמפיין חשיפת קק"ל וערכת הכלים שלנו. אם אתם מעוניינים בקמפיין משותף, אנא פנו אל נג׳ואן Media@zochrot.org

שתפו את הסיפור שלכן.ם

זוכרות מאמינה ביצירה קולקטיבית של ידע, בשימוש בחשיבה רפלקטיבית והיסטוריה אישית בטיפוח הבנה ומודעות מקיפה. אנו מאמינים עמוקות בגישה השתתפותית המאפשרת לאנשים, מקהילות שונות, שמתעסקים עם התכנים שלנו או משתתפים באירועים שלנו, למלא תפקיד בתרומה לעבודה שלנו.

למידע נוסף

תמכו בזוכרות

בזוכרות אנחנו פועלות אל מול מאמצי צנזורה, השתקה והסתרה של העובדות ההיסטוריות, נגד בורות מכוונת וחתירה לרמיסת התקווה, לא רק כדי להמשיך לאסוף ולהנגיש ידע אודות הנכבה והאלימות המכוונת שנקטה ישראל ב48' ועודה נוקטת נגד הפלסטינים, אלא כדי לעודד ולאמן את כולנו לפתוח את העיניים ואת הלב, לבחון מחדש את מה שאנחנו יודעים על עצמנו, על הארץ ועל ההיסטוריה שלנו, לשאול שאלות קשות, להתמודד עם תשובות כואבות ולפעול למען עתיד שוויוני וצודק. 

השקעה חד פעמית או חודשית בזוכרות תבטיח לנו להמשיך להוביל שינוי רדיקלי ותאפשר לכן להיות חלק מקהילה הולכת וגדלה, שפועלת בתמיכה ישירה של חבריה וחברותיה מתוך מחויבות עקבית לצדק ושוויון

סייעו לנו לגייס תמיכה

השקעה בזוכרות היא פתח לתקווה. אנו רואות בכך לא רק כלי מעשי שיאפשר לנו לקיים את פעילותינו, אלא גם אמצעי להרחבת המעגלים של הקהילה שלנו, וברמה הסמלית - תזכורת מתמדת למה שאסור לנו לשכוח. ביכולתך לסייע לנו לגייס כספים. להרחיב מעגלים, להגיע ליותר לאנשים שיוכלו לתמוך וכך לעשות יותר ולהשפיע. דרכים רבות ומגוונות לסייע ולהשתתף בגיוס כספים: מארגון אירוע גיוס כספים עבור זוכרות כדי לתמוך בעבודתנו וכלה פשוט בלהכיר לנו את אנשים שיכולים לתמוך בעבודתנו. תמשיכו להזמין אותנו או לדבר עלינו בכל מקום שבו את.ן נמצאות.ים. מאמצי גיוס הכספים של כל אחד ואחת יאפשרו לנו להמשיך את הדרך לשינוי רדיקלי בדרך לבניית עתיד משותף כאן בארץ ולביסוסה של חברה המושתתת על חזון של שותפות אמת, חירות ושוויון. בכל שאלה לגבי תמיכה בזוכרות ניתן לכתוב ל resources@zochrot.org