"אם לא יכתבו ההיסטוריונים את ההיסטוריה 

נכתוב אותה אנחנו המשוררים. יחד נלקט 

את חרוזי הזמן של אבותינו, נאסוף 

את אבני החן של זיכרוננו שהטבענו 

בתוך אוקיינוס הבושה, ונציג אותם לראווה." (מתוך ההיסטוריה שלנו / אלמוג בהר) 

השתלמות  היכרות עם ערכת הלימוד על הנכבה תתקיים  בתאריכים 10-11 ביולי 2013 בתל-אביב- יפו , בהנחיית   עמיה גלילי    ואילת קסטלר     מצוות    החינוך  של     עמותת  "זוכרות".

 ההשתלמות מיועדת לאנשי ונשות חינוך במערכת הפורמלית והלא-פורמלית שעובדים עם נוער, סטודנטים ו/או מורים לעתיד המעוניינים להכיר את הערכה ולחוות תהליך לימודי קצר על הנכבה.

 

בהשתלמות נצלול יחד דרך שירה וספרות העוסקת בנכבה, ונעסוק דרכה ואיתה בשאלות: מהי בעצם הנכבה? כיצד  הנכבה קשורה למציאות כיום? וכיצד ניתן לעורר אמפטיה ולהפיג התנגדות אצל הלומדים דרך הסיפורים ובמפגש עם הנכבה?

ההשתלמות תכלול היכרות עם  מספר יחידות מתוך "איך אומרים נכבה בעברית?” ערכת לימוד ייחודית על הנכבה המיועדת למערכת החינוך היהודית בישראל, ודיון פדגוגי שיעסוק בלימוד על הנכבה במערכת החינוך הישראלית.

באמצעות הערכה נלמד על הנכבה ועל הפליטות הפלסטינית, על היחסים בין היסטוריה דומיננטית להיסטוריות מושתקות, על זכות השיבה ועוד. נעשה זאת דרך היכרות עם יצירות ספרותיות וחומרים  כתובים וויזואליים, עדויות, סדנאות וסיור ביישוב פלסטיני שנהרס בנכבה.

ההשתלמות תתקיים ביום רביעי ה10.7 בשעות10:00-20:00
וביום חמישי ה11.7 בשעות 9:00-19:00.


פרטים נוספים ופירוט התכנית ישלחו למשתתפים
תשלום: 200 שח*, כולל קלסר ערכת הלימוד.

* או לפי יכולת המשתתף.

ההשתתפות בהשתלמות מותנית בשיחה מקדימה

להרשמה ופרטים נוספים:אילת קסטלר,רכזת חינוך, עמותת זוכרות: 03-6953155,

ayelet@zochrot.org

 משתתפים בהשתלמויות קודמות אומרים/ות:

  • ההשתלמות עוררה הנאה ומוטיבציה גדולה ללמוד עוד על הנכבה וכן הבנה שאין לי הרבה ידע. ביומיים האלה אפשרתי ואפשרתם לי להוציא את הדברים שקשה להגיד ולמקם את הדברים מחדש.
  • אהבתי שבאים בגישה שמתחברת לתלמיד הישראלי, לאיפה שהוא נמצא.
  • היו לי יומיים מאוד מורכבים ומשמעותיים. אני מעריכה את ההנחיה, העזרים ובכלל אני חושבת שהערכה מדהימה. קיבלתי במתנה משקפיים חדשות ואני צריכה לדעת איך להשתמש בהם כך שלא יעשו לי סחרחורת ובמינונים הנכונים.
  • מורכבות לא יוצרת אמת אחת שתחליף אמת אחת באחרת, מורכבות יוצרת מורכבות - זה מה שעשינו ביומיים האלה.
  • ההשתלמות נתנה לי אפשרות להתלבט, לחשוב, להתמודד עם הרבה שאלות. אני יוצאת עם אדרנלין וחשק לעשות את זה כבר, לעשות את זה עם הערכה.
  • קיימת בדידות גדולה למי שעושה דברים דומים מול המערכת שהיא בד"כ נגד. יש ערך לגעת ולשאול את השאלות הכואבות, וקבוצה שנעים לדבר בה היא ערך מאוד חשוב כנגד השגרה שלנו שהנכבה לא מדוברת בה