לאירוע בפייסבוק

הפסטיבל הבינלאומי 48 מ"מ לסרטי נכבה ושיבה, מיסודה של עמותת זוכרות, יתקיים בסינמטק חיפה ביום ו׳, 26 בפברואר 2016, בשעה 13:00.

פרויקט 48 מ"מ של עמותת זוכרות פועל לקדם תהליכי שינוי תודעה והרחבת מעגלי השפעה דרך עידוד יוצרות/ים וצופים/ות ליצירה של שפה חזותית חדשה שאינה מוחקת את הפלסטיניות מהתודעות והמרחבים הישראליים אלא מכירה, כזו המאפשרת מרחב לשיח על תיקון אפשרי.

האירוע יציג מקבץ של סרטים קצרים שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה (בעברית) עם יוצרות הסרטים על עשייה אמנותית פוליטית, על הקשר בין השכחה וההכחשה של 1948 וחיי ההווה בישראל ועל היכולת לחקור וליצור עדויות מדומיינות, ולא מדומיינות, על העבר, ההווה ועתידים אפשריים.
 

תמונת מראה
בימוי: דניאל שוורץ

ישראל, 2013
10 דקות. עברית עם תרגום לאנגלית
בבית שקט בבנימינה חיים סבא, סבתא ומראת קריסטל גדולה. המראה, שגובהה כגובה אדם, נלקחה ככל הנראה מביתה של משפחה פלסטינית בכפר זרנוגה, שנכבש ונהרס ב-1948. היום היא מוצבת במרכז הבית, אפופת שתיקה. מה ומי משתקפים במראה? למי היא שייכת, ומי מתבונן בה? מה מסתתר בתוך המראה, ומה נמצא מעבר לה?

פרסים: הסרט זוכה פרס ון ליר לסרט דוקמנטרי קצר בפסטיבל ירושלים והסרט הדוקמנטרי הקצר בטוב ביותר בפסטיבל DOCNYC, הוקרן בפסטיבלים נבחרים בעולם, ביניהם פסטיבל וורשה, פליקרפסט (אוסטרליה), הפסטיבל לקולנוע פלסטיני באן ארבור, ואחרים".
לדף הפייסבוק של הסרט

 

Take 3
בימוי: איילת בכר

ישראל/פלסטין 2015
תיעודי
15 דקות. עברית וערבית עם תרגום לערבית ועברית
פליט פלסטיני חוזר לביקור בכפרו ומצולם בסרט תיעודי ישראלי.
שלושים שנים מאוחר יותר, בסרט אחר, פליט שוב מבקר בכפרו. בצירוף מקרים מדהים, מדובר באותו אדם.
האם ניתן יהיה לצלם את סצינת השיבה בפעם השלישית?


כל הזכויות שמורות
בימוי : לילה בטרמן וענאל רזניק

ישראל/פלסטין ,2014
12 דקות. עברית עם תרגום לאנגלית
סרט תעודי על בית ודמויות שאסור להראות.
שתי דיירות בוראות עולם של חפצים ומספרות דרכו על גילגוליו של הבית היפואי בו הן גרות. סיפור בו זהויות ובעלויות מתחלפות, וחפצים אומרים את מה שאנשים מנסים להסתיר.
לדף הפייסבוק של הסרט

 

 

ברוכים השבים
בימוי: גיא קניגשטיין

ישראל ,2014
8 דקות. עברית 
בעיצומו של סבב האלימות האחרון בדרום, מזמין יוצר הסרט קבוצת חברים למושב הולדתו שבגליל העליון לארגן ארוע קבלת פנים לשבים הפלסטינים. איך תתמודד הקבוצה עם האתגר?

 

 

--------------

להזמנת ורכישת כרטיסים: 48mm@zochrot.org / 0528987299

אפשר גם לקנות כרטיסים בכניסה לאולם הסינמטק ביום האירוע
מחיר כרטיס: 20 ש״ח