הגלריה של עמותת זוכרות שמחה להזמין:

ערב עיון להשקת ספרם החדש של מרסלו סבירסקי ורונן בן-אריה: From Shared Life to Co-Resistance in Historic Palestine (מחיים משותפים להתנגדות אנטי-קולוניאלית בפלסטין ההיסטורית) [Rowman&Littlefield International Publishing, London]

דוברים: הונידה ע׳אנם, תום פסח
מגיבים: מרסלו סבירסקי, רונן בן-אריה
הנחיית הערב: דבי פרבר, עמותת זוכרות

לאחר התגובות נפתח את הדיון לשאלות ותשובות מהקהל (הערב יתקיים בשפה העברית).

הערב יתקיים ביום רביעי, ה-27 בדצמבר 2017 בין השעות 20:00-22:00 במשרדי זוכרות, יצחק שדה 34, קומה 4, חדר 400, תל אביב

עלות הספר הינה 100 ש״ח (ניתן יהיה לרכוש את הספר במזומן בלבד בערב האירוע). 
לפרטים נוספים ניתן לפנות לדבי פרבר במייל: debby@zochrot.org, לאירוע בפייסבוק לחצו כאן

על הספר:

כיצד ניתן לפעול לקראת דה-קולוניזציה של פלסטין? כיצד ניתן לפרק את מנגנוני ההתנחלות של ימינו אנו? ספרם החדש של מרסלו סבירסקי ורונן בן-אריה ״From Shared Life to Co-Resistance in Historic Palestine" (מחיים משותפים להתנגדות אנטי-קולוניאלית בפלסטין ההיסטורית) בוחן את ההשתלטות הציונית על פלסטין כמקרה של קולוניאליזם התיישבותי, וטוען כי בבואנו לחקור את מחיקת החיים הילידיים בפלסטין, אסור לנו להתעלם מאבדן החיים המשותפים של פלסטינים ויהודים עד 1948. מוסלמים, נוצרים ויהודים אשר חיו אלה לצד אלה בפלסטין העותמאנית ובצורה שונה גם בתקופת המנדט הבריטי. הנסיון למחוק את חיי הילידים הוביל להשמדת החברה הפלסטינית – על ההגמוניה התרבותית שלה ועליונותה הדמוגרפית – אך גם לדחייה מטעמי גזע של החיבור הפלסטיני-יהודי, של החיים בחברה משותפת. התהליך ההתנחלותי של נישול הפלסטינים לווה אפוא בהרס התשתית החברתית-תרבותית שהפכה את החיים המשותפים של יהודים ופלסטינים למציאות היסטורית מושכחת. שני המהלכים עיצבו את הישות הפוליטית הישראלית. האם תוכל הבנה זו לתרום להתנגדות הפלסטינית בימינו ולפוליטיקה של דה-קולוניזציה? המחברים מתמודדים עם שאלה זו בספרם על ידי בחינת האופן שבו מחיקת החיים המשותפים עשויה להוות תשתית מושגית להתנגדות פלסטינית-יהודית משותפת כדרך לקרוא תיגר על המשטר הציוני בישראל. מעל ומעבר להתנגדות למצב עניינים בלתי נסבל, הספר מתמודד עם העבר וההווה כדי לדון בעתידים אפשריים.

על המחברים:

ד״ר מרסלו סבירסקי הוא מרצה בכיר בבית הספר למדעי הרוח ולמחקר חברתי באוניברסיטת וולונגונג, אוסטרליה. הוא בוחן שאלות של טרנספורמציה וסובייקטיביות חברתית, דה-קולוניזציה, חברות של קולוניאליזם התיישבותי ואקטיביזם פוליטי. הוא מתמקד בישראל/פלסטין ובוחן את הנושאים הללו לאורה של הפילוסופיה האירופית הקונטיננטלית. הוא פרסם מספר מאמרים בכתבי עת רבים וחיבר וערך שורה של ספרים ואסופות מאמרים.

ד״ר רונן בן-אריה הוא עמית מחקר במרכז מינרבה למדעי הרוח באוניברסיטת ת"א, פוסט-דוקטורנט במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטת ת"א, ומלמד בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון. פעיל בארגונים שונים, בעיקר בתחומים של זכויות אדם ותכנון.