לאור החמרת ההנחיות אנחנו נקיים את הסיור הוירטואלי בצורת פגישה בתוכנת ZOOM . הפגישה תכלול הרצאה על הנכּבּה במנשיה ויאפא בשילוב מצגת עם אותן התמונות המשמשות אותנו בסיור אמתי.
ככל שזה יתאפשר יהיה גם שידור מהשטח. זמן הפגישה הוא 40 דקות.
ניתן להתחבר דרך הקישור להלן (יש להוריד כמובן את התוכנה למכשיר שלכם/ן): https://us04web.zoom.us/j/575179613
*ההרצאה בעברית/ אין תרגום

הקהל מוזמן לצפות בסיור באותו מועד מתוכנן- ביום שישי 27.3.2020 בשעות 10:00- 12:00.
דווקא בימים אלה, כאשר אנחנו נדרשים להסתגר בתוך בתינו מפני נגיף הקורונה המסוכן, אנחנו מבינים יותר את המשמעות של בית. ברגעים אלה אנחנו רוצים לזכור את הפליטים הפלסטינים, שמשמעות של בית והיעדר בית מלווה אותם כ-72 שנה. בזמן שאחנו נדרשים לשמור מרחק מאנשים אחרים מפאת הידבקות בנגיף אנחנו קולטים את סכנת הצפיפות במחנות הפליטים. בואו נקדיש את הסיור המתוכנן לפליטי אלמנשיה ויאפא, ולכלל הפליטים הפלסטינים, ששיבה לבתיהם נאסרה עליהם בהחלטה של מדינת ישראל. בואו נעשה אותו כשיבה וירטואלית סימבולית ונקרא שהפליטים ישובו בפועל ושגם להם יהיה בית שיוכלו להתגונן בו.
הסיור יתחיל בפארק הכובשים ליד מסגד חסן בק ויסתיים בכיכר השעון.
ויחצה את מה שהיה שכונת מנשיה מצפונה עד דרומה, כיום פארק צ'ארלס קלור והרחובות הצמודים לו מצד מזרח.
נספר על החיים בשכונת אל-מנשיה והעיר יאפא לפני הנכבה, על האירועים שהביאו לכיבוש העיר וגירוש כל תושביה מלבד מעטים, ועל תהליכי הייהוד, הישראלזציה וסילוק הזהות הפלסטינית ככל האפשר מהמרחב ומהתודעה.
נעצור במספר תחנות במהלך הסיור ונוסיף בכל תחנה מידע רלוונטי, מסגד חסן בק, פארק צ'ארלס קלור והטיילת, בית האצ"ל, המסגד הגדול וכיכר השעון, נציג כמה תמונות של הנוף לפני 1948 ונחשוף את אשר רוצה המשטר הישראלי להסתיר.
הקהל מוזמן להצטרף אלינו מהבית דרך מסכי המחשבים והטלפונים.
מנחה הסיור: עמר אלע'בארי – זוכרות
ההדרכה בעברית.

Facebook Event