ביום השנה ה-72 לטבח דיר יאסין ולכיבוש הכפר וגירוש תושביו, זוכרות ממזמינה אתכם/ן לאירוע זיכרון וירטואלי.

בכל שנה מקיימת זוכרות סיור זיכרון בשטח דיר יאסין, שרוב בתיו נהרסו על ידי מדינת ישראל ובמקומם נבנתה שכונה יהודית היא שכונת יפה נוף, והורחבו שכונות נוספות כמו שכונת גבעת שאול. השנה, בצל החשש מהתפשטות וירוס הקורונה, לא ניתן להיפגש פיסית בשטח הכפר ולקיים סיור. בשל כך, הסיור יתקיים הפעם במרחב הוירטואלי דרך תוכנת zoom

אננחנו בזוכרות מאמינות שיש להמשיך את המסורת בציון הנכבה הפלסטינית, ובתוך זה את טקס הזיכרון לטבח דיר יאסין שהתרחש ב- 9 באפריל 1948, למרות התנאים המגבילים קיום פעילות בשטח. יש לייצר ערוצים חדשים מותאמים למצב המוזר שנכפה על האנושות כולה, ולהמשיך להעביר את המידע על פשעי הנכבה, לקרוא לעשיית צדק כלפי העם הפלסטיני, צדק שמתבסס על הכרה בנכבה, תיקון העוולות ויישום זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

אירועי השבועות האחרונים מעידים שהנכבה מתמשכת גם בימים אלה. מדינת ישראל אף מנצלת את האווירה "הקורוניאלית" וממשיכה ביישום מדיניות כוחנית, דכאנית, גזענית וקולוניאלית נגד הפלסטינים. מול מדיניות זאת, יש להמשיך בהתמדה ובנחישות לחשוף את האמת המוכחשת והעוול המתמשך מאז 1948.  

במפגש הוירטואלי ביום ששי ה- 10 באפריל, נספר על ההיסטוריה של דיר יאסין, על תקיפת הכפר, הטבח והגירוש ונציג מפות ותמונות. נתאר את המצב הנוכחי ונראה חלק משרידי הכפר, בתים פרטיים, בית ספר ובית קברות. נספר שבמרכז דיר יאסין, בתוך בתי הפלסטינים שעודם עומדים במקום, הקימה ממשלת ישראל את בית החולים לבריאות הנפש "כפר שאול".

המפגש יימשך ארבעים דקות ויתנהל בעברית.

10 באפריל, שעה 11:00 לפי שעון דיר יאסין

כדי להצטרף למפגש יש להיכנס לקישור זה, אחרי הורדת תוכנת zoom  למכשירים שלכם:

 https://us04web.zoom.us/j/396698289?pwd=STNXMW9xMHhIREVQQTNLZ2pzUWlGZz09

לבירורים ניתן לשלוח מייל לכתובת tours@zochrot.org 

או להתקשר עם עמר אלע'בארי 0528743099