שבת | 17.9.2022 | 10:30 – 13:30

מוזמנות ומוזמנים למעלול. נסייר בין שרידי הכפר ההרוס, נלמד על ההיסטוריה שלו שנגדעה כשמדינת ישראל כבשה אותו וגירשה את תושביו ביולי 1948, ניפגש עם חברי קהילת עקורי מעלול– דור שני ושלישי ששיבתם ושיבת הוריהם אסורה מזה 74 שנים, אך הם מחוברים לכפרם ועומדים על זכותם לשוב. נתכנס בתוך אחת הכנסיות ששרדו את ההרס ונשוחח על המאבק לשינוי תודעה, שימור זיכרון ופעילות למען מימוש השיבה, ונשיק את האפליקציה.

נגיע לאתר הכפר המחוק מהמפה והמרחב בעזרת האפליקציה המשודרגת של זוכרות iReturn, כלי דיגיטלי חדש שלא רק מאפשר למצוא את המקומות הפלסטיניים שנמחקו מהמפה, אלא עוזר לדמיין שיבה אליהם. האפליקציה שומרת את המיקום של הכפר כפי שהופיע במפות פלסטין לפני 1948, כוללת מידע על אודותיו וביכולתה להוביל אותנו לכפר שאיננו ומשולל כתובת. היא גם מאפשרת לכל אחת ואחד להוסיף מידע, טקסטים ותמונות ולחלוק בחווית העקירה והשיבה ובתהליך השינוי הפוליטי. 

שטח הכפר מוסתר על ידי יער כפר החורש של קק"ל. מרכז הכפר ממוקם על הצד הצפוני של כביש 75, בקטע שבין כפר החורש ותמרת, מול אל-מג'ידל (מגדל העמק).

נקודת מפגש: הכניסה למעלול  בשעה 10:30

מסלול הסיור ברמת קושי בינונית ואורכו כשני ק"מ.

נא להצטיד במים, כובעים ונעלים מתאימות להליכה בטבע.

מדריך: עמר אלע'בּארי| זוכרות

ההדרכה בעברית. תרגום לערבית ואנגלית יינתן במידת הצורך.

הסעה תצא ממתחם רכבת מרכז (ארלוזרוב) בתל אביב בשעה 9:00

יש להירשם דרך טופס ההרשמה

לבירורים נוספים, נא לכתוב ל- tours@zochrot.org או להתקשר אל עמר אלע'בארי 052-8743099


נשמח להשתתפות בהוצאות הסיור. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם כתרומה באתר.

הצטרפו לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.