לרגל יום השנה ה- 76 לטבח דיר יאסין, לכיבוש הכפר וגירוש תושביו, אנחנו מזמיניות אתכן.ם להצטרף אלינו לאירוע זיכרון וירטואלי.

בכל שנה מקיימת זוכרות סיור זיכרון בשטח דיר יאסין, שרוב בתיו נהרסו על ידי מדינת ישראל ובמקומם נבנתה שכונה יהודית, היא שכונת הר נוף, והורחבו שכונות נוספות כמו שכונת גבעת שאול. השנה, בצל ההתקפה הרצחנית על עזה והאוירה העוינת ברחוב הישראלי, לא ניתן להיפגש פיסית בשטח הכפר ולקיים סיור. בשל כך, הסיור יתקיים הפעם במרחב הוירטואלי.

אנחנו בזוכרות מאמינות שיש להמשיך את המסורת בציון הנכבה הפלסטינית, ובתוך כך את טקס הזיכרון לטבח דיר יאסין, למרות התנאים שמגבילים קיום פעילות בשטח, להמשיך בהנגשת המידע על פשעי הנכבה ולקרוא לעשיית צדק כלפי העם הפלסטיני, צדק שמתבסס על הכרה בנכבה, תיקון העוולות ויישום זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

הדיווחים על הזוועות שמבצעת ישראל בעזה, הרג המוני, מחיקת שכונות מעל פני האדמה, עקירת אזרחים, השפלה קולקטיבית ואישית, רמיסת זכויות האדם והשמדת המרחב הקיומי הפלסטיני, מעידים שהנכבה מתמשכת גם בימים אלה, מול העיניים שלנו. נוכח מדיניות זאת, שבגללה ישראל נתבעת מול בית הדין הבינלאומי על ביצוע רצח עם ופשעי מלחמה, יש להמשיך, בהתמדה ובנחישות, להיאבק ולחשוף את האמת והעוול המתמשך מאז 1948.

במפגש הוירטואלי ביום ראשון ה- 7 באפריל 2024, נספר על ההיסטוריה של דיר יאסין שהותקף ב- 9 באפריל 1948, נסביר על הכיבוש, הטבח והגירוש, ונציג מפות ותמונות. נתאר את המצב הנוכחי ונראה חלק משרידי הכפר, בתים פרטיים, בית ספר ובית קברות. נספר שבמרכז דיר יאסין, בתוך בתי הפלסטינים שעודם עומדים במקום, הקימה ממשלת ישראל בית החולים לבריאות הנפש "כפר שאול".

האירוע יתקיים בעברית עם תרגום סימולטני לאנגלית.

המפגש יימשך כשעה וחצי.

כדי להצטרף למפגש יש להירשם מראש דרך הקישור הזה

לבירורים נוספים, נא לכתוב למייל tours@zochrot.org

הצטרפו לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע או חד פעמי כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.