לרגל יום האסיר הפלסטיני, אנחנו גאות להשיק את החוברת "זוכרות את מחנות השבויים" מהוצאתה של זוכרות. ההשקה תתקיים בצורת סיור במהלכו נבקר בשלושה אתרים שהוקמו בהם ב- 1948 מחנות מעצר שנכלאו בהם אלפי פלסטינים במשך כשנתיים: אג'ליל (היום הרצליה\ מחלף הסירה), אם ח'אלד (נתניה) ועתלית.

במהלך היום נלמד על מחנות השבויים, נושא מושתק וכאוב, ועל תנאי הכליאה וגורל השבויים. נשמע עדות משבוי לשעבר שחי כיום בגרמניה. נלמד מפי ד"ר שי גורטלר שחקר את הנושא ותרם את מחקרו לחוברת ונארח את ההיסטוריון פרופ' מסטפא כבהא.

הסעה מאורגנת מיאפא-תל אביב תצא ממתחם מגרש אל-בסה (איצטדיון בלומפילד) שער 12, רחוב התחיה 1, בשעה 9:00

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם מראש.

למגיעים.ות עצמאית ברכב פרטי, ניתן להצטרף בכל אחת מנקודות הסיור, אך חובה להירשם ולהודיע לנו על כך מראש.

לבירורים נוספים: עמר אלע'בּארי, tours@zochrot.org או 052-8743099

 שבת, 20 באפריל. תכנית האירוע:

9:00 - יציאה מתל אביב

9:40 – 10:40 - ביקור באג'ליל. נלך בתוך אתר הכפר ההרוס, נשמע הסבר על ההיסטוריה של הכפר, נתצפת על שטח מחנה השבויים, נבקר בבית פלסטיני מהכפר אג'ליל ושם נשמע הסבר על מחנה אג'ליל.

11:20 – 12:20 ביקור באם ח'אלד (נתניה). נגיע למה שהיה מרכז הכפר אם ח'אלד וגם מחנה שבויים. נשמע הסבר על הכפר, על תנאי הכליאה במחנה ועל התעמולה שהופעלה כלפי האסירים.

13:00 הגעה לעתלית.

13:20 – 15:00 ביקור בעתלית: תצפית על מיקום מחנה השבויים בעתלית, שהיה ב"מחנה המעפילים", אח"כ נסיעה משותפת והתכנסות מרכזית בבית הקברות הפלסטיני "הצלבני" של עתלית: הרצאה של פרופ' כבהא, שיחת טלפון עם שבוי פלסטיני לשעבר, הסבר על מחנות השבויים, האסירים הפלסטינים אז והיום, וסיכום.

נשמח להשתתפות בהוצאות הפעילות. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם כתרומה באתר.

אנו מזמינים אתכם.ן להצטרף לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.

אנא עקבו אחרי עמוד הפייסבוק שלנו 

 Zochrot / זוכרות / ذاكرات