מי מנסה לשנות את שמות הרחובות בחיפה לשמות של רחובות מהתקופה שלפני מלחמת השחרור? זו השאלה שמעסיקה בימים אלו לא מעט תושבים בעיר, שפנו לראש העיר, יונה יהב, בתקווה שזה יבדוק את הפרשה. 

בימים האחרונים נדהמו כמה מתושבי חיפה לגלות כי במספר מוקדים בעיר התחתית בחיפה ובשכונת הדר בעיר נתלו שלטים, שעליהם חקוקים שמות הרחובות הערבים מהתקופה שלפני מלחמת השחרור - תקופה בה שלטו הערבים בחיפה. כך למשל ברחוב "מעלה השחרור" בעיר התחתית הוצב שלט שעליו נכתב השם "בורז", שפירושו העברי הוא מגדל.

ברחוב "מדרגות הנביאים" בשכונת הדר נמצא שלט עליו נכתב רחוב  "אלראהבט", מילה שלא ברורה משמעותה. בשני מקרים נוספים הושמדו השלטים לפני שתורגמו.  עו"ד תושב חיפה, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר כי מצא שלט בערבית עם שם רחוב מהתקופה שקדמה למלחמת השחרור והודיע על כך מיד לחברים במועצת העיר ולאישי ציבור שונים.  

"דו-קיום מצוין"   

חברת מועצת העיר מטעם המפד"ל, יפה פרץ, שנדהמה לגלות את התופעה מיהרה להגיש הצעה לדיון בנושא בישיבת מועצת העיר. פרץ פנתה ליהב וביקשה ממנו תשובות. "חייבים לפעול נגד התופעה הזו. לא תושב ולא שניים פנו אלי בעניין. חייבים לגלות מי עומד מאחרי הרעיון הזה". פרץ אומרת כי היא לא מאמינה שמאחורי היוזמה עומדים תושבי העיר הערבים. "הערבים בעיר מתנהגים בצורה מופתית, ואנו חיים אתם בדו-קיום מצוין".  גורמים בעיריית חיפה אישרו כי נמצאו כמה שלטים כאלו ברחבי חיפה ואולם הם הושמדו מיד. לטענת אותם גורמים מאחורי היוזמה עומדת תנועה של ערבים ישראלים שלא מתגוררים בעיר. "הם יעשו את זה בעוד מקומות בארץ. חשוב להדגיש כי נראה שלא מדובר בתושבי העיר, אלא באנשים מבחוץ", אמר בכיר בעירייה.