עמותת " זוכרות", עמותה המגדירה את עצמה כ"שואפת להכרה בזכות השיבה", התכוונה לקיים אתמול, יום ב' אירוע לרגל "יום הנכבה", יום האסון הפלשתיני, שבמסגרתו יוקרנו סרטי רחוב ב -11 מוקדים שונים בארץ שמתוכם בשלושה מוקדים ברחבי עיריית ירושלים -רחבת תיאטרון ירושלים ומתחם בנייני האומה.

 חבר מועצת העיר ירושלים, עו"ד יאיר גבאי גילה על כוונת העמותה ופנה לתיאטרון ירושלים בדרישה למנוע את כניסת פעילי העמותה לרחבת התיאטרון, נציגי תיאטרון ירושלים לא איחרו לפעול ודרשו ממשטרת ירושלים למנוע אירוע כזה בתחומה כאשר באותו הערב היו אמורות להתקיים  עפ"י התוכנית הצגות, קונצרטים ואירועים תרבותיים מעל 2000 איש.

גבאי עצמו אף פנה לניצב אילן פרנקו ודרש ממנו למנוע את קיום האירוע.
במכתבו כותב גבאי כי "במידה והמשטרה נתנה רישיון לאירועים אלו, אבקש לבטלם לאלתר בכדי לא ליצור פרובוקציות מיותרות ברחבי העיר. ובמידה ולא ניתן רישיון לאירועים אלו על ידי המשטרה, אבקש לטפל באירועים בלתי חוקיים אלו ולשלוח כוחות משטרה למוקדי ההפגנות, על מנת לפזר את המפגינים מהמקום .

בעקבות פנייתו של גבאי פעלה המשטרה במרץ רב , כוחות הביטחון שהגיעו למקום בו התכוונה העמותה לקיים את העצרת, מנעו מהם לחלק מנשרים לעוברים והשבים והפסיקו את ההפגנה. 

יש לציין שללא ערנותו וזריזותו של חבר המועצה גבאי, אירועי העמותה היו מתקיימים ללא הפרעה ערב יום ירושלים ,שהשנה היא שנת ה-40 לאיחודה ובזכותו אירועים אלו בוטלו.