פרקליטות המדינה הודיעה לאחרונה כי בפארק קנדה, הסמוך לירושלים, יוצבו שלטים לציון זכרם של הכפרים הפלסטינים עמוואס ויאלו, שחרבו בשנת 1967. כך דווח היום (שני) באתר הארץ. קרן קיימת לישראל, האחראית על הפארק, הודיעה כי לא תתנגד להצבת השלטים.

ההחלטה באה בעקבות עתירה שהגישה עמותת "זוכרות" לבג"ץ. העמותה פועלת להנצחת זכרם של כפרים פלסטיניים שנחרבו משנת 1948. עמותת "זוכרות", שבראשה עומד איתן ברונשטיין, פועלת בעיקר כדי לקדם את מימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

"ההחלטה של הפרקליטות היא הצעד הנכון", אומר ברונשטיין. "הזיכרון הקולקטיבי הציוני משתרר במרחב התרבותי והפיזי שלנו. אנדרטות ושלטי דרכים רבים מציינים את אובדן החיילים היהודים במלחמות, אך אין זכר להרס החיים הפלסטינים במרחב התרבותי ובנוף הגיאוגרפי".

לדבריו, "למחיר הכבד ששילמו הערבים הפלסטינים - בחיים, בהרס מאות כפרים ובעקירה מבתיהם - אין כמעט הכרה ציבורית. לכפרים הפלסטינים ההרוסים אין כל אזכור, ובמקומות רבים שמם יוהד והוענק לישובים חדשים שהוקמו על אדמותיהם. כפרים אלה שקופים בנוף הארץ ורק שיחי הסברס העקשניים הם מצבתם האילמת. אני מקווה שקק"ל תפעל כדי להנציח את זכרם של כפרים פלסטיניים במקומות נוספים".