היו זמנים בסוריה: ריאיון עם במאי "השבאב של ירמוכ" - אבנר שביט, וואלה!, 29 בנובמבר 2016

לקראת הקרנתו בפסטיבל הנכבה בתל אביב, הבמאי אקסל סלווטרי-סינז מסביר למה היה לו חשוב שנראה כאן את הדוקו על מחנה פליטים פלסטיני בסוריה: "הבורות שלכם בנושא מחרידה". יש סרטים תיעודיים הניצבים כמצבה לעולם שהיה ואבד. "השבאב של ירמוכ" הוא כזה, אף שצילומיו הושלמו בסך הכל לפני שלוש שנים. הבמאי הצרפתי אקסל סלווטרי-סינז עקב בו אחר כמה צעירים פלסטיניים החיים במחנה הפליטים הסורי בשמו הוא נקרא, הגדול מסוגו בעולם, שבזמנו נחשב כמעין בירה לא רשמית של התפוצה הפלסטינית.

בלוג סריטה, 30 בנובמבר 2016 מאת אורון שמיר:

48 מ״מ – פסטיבל הסרטים הרביעי של עמותת זוכרות, תחת הכותרת ״בעקבות הנכבה ולקראת שיבה״, ישוב אל סינמטק תל אביב החל ממחר ולאורך סוף השבוע (ה-1 עד ה-3 בדצמבר). במסגרתו יוקרנו הסרטים התיעודיים ״השבאב של ירמוכ״ הצרפתי-סורי אודות הנוער במחנה הפליטים הפלסטינים הגדול שבסוריה, ״סלטה בלדי״ המצרי בו הבמאית נדיה כאמל מתחקה אחר קורות משפחתה, ״אמבולנס״ העזתי המתלווה אל צוות אמבולנס בקיץ 2014, ו״המסתננים״ הלבנוני על תושבי הגדה המערבית המבקשים לעבור את החומה ולפגוש את בני משפחתם. בצד העלילתי, תתקיים הקרנה לשני סרטים של איליה סולימאן – ״מחווה על ידי התנקשות״ הקצר והמוקדם (1992) ו״הזמן שנותר״ המפורסם שבסרטי הבמאי. עוד פרטים – באתר הסינמטק.

 

במימון משרד התרבות: פסטיבל סרטי נכבה בסינמטק תל אביב - עפרה לקס , ערוץ 7, 01/12/16

למרות הכול: פסטיבל הנכבה בסינמטק ת"א - שמעון כהן , ערוץ 7, 29/11/16
המנהלת האמנותית של הפסטיבל קוראת לחשוב על יישום זכות השיבה: "הועדה שהקים משרד התרבות הבינה שלא ניתן להעניש על קיום הפסטיבל". בניגוד להצהרות העבר על "ענישה" של גופי תרבות הממומנים על ידי המדינה כדוגמת הסינמטק, יתקיים החל מיום חמישי המתקרב, זו השנה הרביעית, בסינמטק תל אביב פסטיבל סרטי הנכבה '48 מ"מ' ובו סרטים מהארץ ומהעולם העוסקים בפליטות הפלשתינית ובדרישת השיבה.

תיאטרון האבסורד: פסטיבל סרטי הנכבה יתקיים בתל אביבאלעד שור, ערןץ 20, 29 בנובמבר, 2016
למרות הבטחת שרת התרבות לא לממן טקסים המבזים את המדינה, פסטיבל סרטי הנכבה יתקיים בסינמטק בתל אביב. "אנחנו לא מדברות על פתרון פוליטי אלא על הזכות הבסיסית, ולכן צריך להבין ששיבת הפליטים היא חלק בלתי נפרד מהזכות המוסרית של המקום הזה". כך אמרה היום (ג') יעל מסר, המנהלת האמנותית של פסטיבל סרטי הנכבה, בראיון לשמעון כהן, כתב ערוץ 7.

דיווח: פסטיבל סרטי הנכבה והשיבה יתקיים גם השנה - ג'וני גולד, הטלוויזיה החברתית, 28/11/2016

פסטיבל הסרטים הבינלאומי השנתי 48 מ"מ יתקיים בפעם הרביעית בתל אביב ויפו. הפסטיבל שנבנה על ידי עמותת זוכרות יציג במשך שלושה ימים סרטים שמתייחסים לחוויית העקירה, ההגליה והמחיקה התרבותית, החברתית והכלכלית המלווים את העם הפלסטיני מאז הנכבה ועד היום.