ביום שישי ה-25 לפברואר ביקרנו קבוצה של כ- 200 אישה ואיש בליפתא. פעילות ופעילי זוכרות יחד עם פליטות, פליטי ליפתא וצאצאיהם ירדנו אל הכפר המקסים לשמוע סיפורים, ללמוד ולשלט את המקום עם שלטים המציינים את ההיסטוריה של הכפר וכמה אתרים: המסגד, בית הבד ובית הקברות.

כשקו 194 (ע"ש החלטת האו"ם הידועה) הגיע לכניסה לכפר התכנסנו מעל הכפר. מעלינו, בטרמפיאדה שביציאה מירושלים, התקהלה קבוצה של כ-20 אנשים שקראו קריאות כמו "איטבח אל ערב", "ברוך גולדשטיין גבר" ו"ערבים החוצה". איתן ברונשטיין התקשר למשטרה שהגיעה כעבור דקות אחדות ופיזרה את ההתקהלות שליד הטרמפיאדה, חלק מהשוטרים שמרו על הרכבים שנשארו בכניסה לכפר ושוטר אחד אפילו הצטרף לסיור. השוטרים התנהגו למופת לאורך כל האירוע

יעקוב עודה הקביל את פני הציבור בברוכים הבאים לכפרו . מייד לאחר מכן ירדנו למטה, למעיין. בהתחלה, הדרך נראיתה דרך עפר סתמית. לאט, לאט היא הפכה לצרה ומפותלת יותר: היא הפכה לדרך המובילה אל ליפתא.

במעיין יעקוב עודה ופטימה עקל סיפרו על זיכרונותיהם מהכפר. פטימה עקל דיברה בהתרגשות רבה ומדבקת ואישה נוספת מליפתא הצטרפה אליה מאוחר יותר.

משם המשכנו למסגד הכפר, שבוועדה המחוזית מתכנני ליפתא "החדשה" לא ידעו לומר אם קיים בכלל. זהו בניין מרשים מאד הרוס בחלקו. בדרך אליו, ראינו כיצד זורם המעיין בתוך תעלה בין בתי הכפר. על גג המסגד לקח את המיקרופון האימאם של אל-אקצא שהיה איתנו וקרא לתפילה במקום. לפתע הכפר חזר לפעילות רגילה של אנשים המתפללים לאלוהים שלהם. הוא שר יפה מאד. לאחר מכן התפללו כעשרים איש במקום. הצבנו שלט שמציין את המסגד.

משם הלכנו לבית הבד ולבית הקברות של הכפר והצבנו גם בהם שלטים. ליפתא מדהימה.

במהלך האירוע איתן ברונשטיין קיבל טלפון עם איום על חייו.



Lifta Tour 2005.2.25 by Omar Tesdell (1)



Lifta Tour 2005.2.25



Lifta Tour 2002.2.25 by Jacob Katriel



Lifta 2002.2.25 Jacob Katriel (13)



Lifta 2002.2.25 Jacob Katriel (11)

כפר/עיירה: