יותר ממאה אנשים, יהודים וערבים, השתתפו בסיור שארגנה עמותת זוכרות בכפר ההרוס מיעאר, בשבת 23.2.2013.

משפחות של עקורי הכפר בלטו בנוכחות שלהם. הגיעו גם מספר אנשים ממושב יעד שהוקם על אדמות הכפר בסמוך לשרידי מיעאר הפזורים על הגבעה. הסיור כלל הסבר על הכפר לפני 1948, על נסיבות גירוש התושבים ועל חייהם היום. מבוגרים ממיעאר הדריכו את הסיור, הצעירים יותר סיפרו על הפעילות שלהם, על הקשר למיעאר ועל חזונם לשיבה אליו ולחיים באזור. במהלך הסיור חילקה זוכרות למשתתפים/ות חוברת "זוכרות את מיעאר" שהפיקה לרגל האירוע, והציבה, בעזרת העקורים, שלטי הכוונה למרכז הכפר ההרוס, למקום שהיה בו בית הספר ולשני בתי הקברות של מיעאר, הקיימים במקום. 

תושבים ממושב יעד התרעמו - לפני קיום הסיור- על כוונתה של זוכרות להציב שלטים במקום. הנה כתבה שהתפרסמה באתר דוגרינט על המתח שנוצר סביב הפעילות.

וזאת כתבה נוספת בדוגרינט שנכתבה כתגובה על כתבה "דו קיום - עאלק" בידיעות כרמיאל, בעקבות הסיור. 

תמונות מהסיור.

במהלך קיץ 2013, הפיקה קבוצת צעירים/ות ממיעאר סרטון וידאו ובו רעיונות פרקטיים לשיבה למיעאר ובנייתו מחדש. הקבוצה והסרטון היו חלק מבפרויקט "עֻדנא - רעיונות מעשיים לשיבה" המשותף לזוכרות, וועד העקורים, האגודה הערבית לזכויות האדם ועמותת בלדנא.

 לינק לסרטון "שבנו למיעאר"

הסרטון הוצג בכנס של זוכרות "מאמת לתיקון - שיבת הפליטים הפלסטיניים" שהתקיים בספטמבר 2013.

השיבה למיעאר, בעיקר שיבתו של הסופר מחמד עלי טאהא לכפרו מיעאר הוזכרה בספר "עודה - עדויות מדומיינות מעתידים אפשריים" בהוצאת עמותת זוכרות ופרדס הוצאה לאור, ספטמבר 2013.

הכניסה למיעאר - חורשת קק"ל

 

כפר/עיירה: