בתשעה באפריל 1948 כוחות ציוניים כבשו את הכפר דיר יאסין ממערב לירושלים וביצעו טבח בתושביו לפני שגירשו את כל התושבים ששרדו. זהו הטבח הנודע ביותר ונחרת בתודעה כאחד האירועים הקשים והמכוננים במה שייזכר לאחר מכן כנכּבּה הפלסטינית, למרות שאינו הטבח הראשון ולא הגדול מבין עשרות מעשי טבח שבוצעו על ידי הצד הציוני נגד הפלסטינים במהלך הנכבה. התושבים ששרדו את הטבח הפכו לפליטים ומנועים מלשוב עד היום ועל הכפר הוקמו השכונות הירושלמיות גבעת שאול ב' והר נוף. חלק מבתי הכפר נמצאים היום בשטח בית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול

הצטרפו אלינו לאירוע זיכרון וסיור לימודי שיתקיים בשטח הכפר דיר יאסין, ביום ששי ה- 8 באפריל 2022, ב- 11:30 עד 13:30.

נקודת מפגש: רחוב כנפי נשרים 13(רחבת בית התאומים), גבעת שאול, ירושלים

האירוע יכלול סיור ברחוב הראשי של דיר יאסין, כיום רחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בירושלים, נשיאת שלטים עם שמות הקורבנות, הסבר על ההתקפה, הטבח והגירוש, עמידה ליד שרידים של הכפר: בתים פרטיים, בית הספר ובית הקברות, הקראת שמות קורבנות, ויסתיים, מאחורי בית החולים הפסיכיאטרי "כפר שאול", בהתכנסות טקסית וקריאה לעשיית צדק ומימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

ההדרכה וההנחיה תיערך בעברית. ניתן לקבל תרגום לערבית ואנגלית במידת הצורך.

מנחה: עמר אלע'בארי (עמותת זוכרות)

המסלול קל ואורכו כשני קילומטר.

- הסעה מתל אביב תצא מגן הקווקזים (גינת לוינסקי), רחוב "הגדוד העברי" 31, בשעה 10:15.

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם דרך טופס ההרשמה.

לבירורים נוספים, נא לכתוב ל tours@zochrot.org

נשמח להשתתפות בהוצאות הסיור. תשלום מומלץ: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם כתרומה באתר (קישור למטה)

אנו מזמינים אתכם.ן להצטרף לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ:

כפר/עיירה: