וידיאו חדש: ערב השקה לספרה החדש של יפעת גוטמן ״אקטיביזם של זכרון: לדמיין מחדש את העבר עבור העתיד בישראל-פלסטין (Memory Activism: Reimagining the Past for the Future in Israel-Palestine)״ שראה אור בהוצאת Vanderbilt University באפריל 2017.

הערב התקיים ביום א' 1.7.2018 במשרדי רוזה לוקסמבורג,  תל אביב.

///תכנית הערב///
דברי פתיחה והנחיה: דבי פרבר, עמותת זוכרות
דוברים: עמר אלע'בארי (עמותת זוכרות), נידאא נסאר (עמותת בלדנא), יוחאי אברהמי (אוטוביוגרפיה של עיר), אורן יפתחאל (אוניברסיטת בן גוריון)
מגיבה: יפעת גוטמן

על הספר:

מחקרה של יפעת גוטמן מציע מחקר אתנוגרפי עשיר של פרקטיקות אקטיביזם של זכרון המבוסס על שלושה מקרי מבחן: עמותת זוכרות, אוטוביוגרפיה של עיר ובלדנא. המחקר מראה את הניסיון ליישם את המודל הגלובלי של אמת ופיוס תוך שימוש בפרקטיקות של זיכרון תרבותי כמו סיורים ועדויות.

הפרקטיקות של קבוצות האקטיביזם של זכרון הנכבה שפעלו מראשית שנות האלפיים בישראל יצקו משמעות מנוגדת לפרקטיקות ששימשו במקור ככלי לחינוך ציוני: סיורים-טיולים ועדויות. מטרתן היא להעניק נראות להיסטוריה הפלסטינית המושתקת על מנת להצביע על שורשי הסכסוך ולדמיין פתרונות עתידיים לבעיות ההווה. הספר מתמקד בשימוש בזיכרון לא ככלי המשרת את אליטות השלטון אלא דווקא כ״כלי המאבק של החלש״ (weapon of the weak), גישה ייחודית החושפת מפנה מפתיע במודעות של רוב הציבור היהודי בחברה הישראלית לסבל הפלסטיני דווקא בשנים בהן האלימות גוברת והקיטוב התעצם, אם כי, לא בלי תגובת נגד.

כאן ניתן לקרוא עוד על הספר (באנגלית) ולהזמינו