יום הנכבה - 64 שנה לאסון
יום שלישי, 15/5/2012 בשדרות בן ציון פינת קינג ג'ורג' בשעה 19:00.

זוכרות תציין את יום הנכבה בפעולה שתממש את מה שהמשטרה מנעה בליל יום העצמאות הישראלי. במרכז ת"א יצויינו היישובים שישראל הרסה ב-1948 כדי להקים את המדינה היהודית.

"נקודות, נקודות, נקודות מצפון הארץ ועד דרומה" כפי שהתפלאה לגלות ולציין השרה לימור לבנת בדיון בכנסת על האירוע: "מה זה הכפרים הערביים שעליהם מדברת עמותת "זוכרות", ואותם היא מנסה להציג לציבור? כדאי שהציבור יידע במה מדובר. מציגים מפה, ובמפה יש נקודות. נקודות, נקודות, נקודות. אתם אולי לא מכירים את אתר האינטרנט שלהם. אתם מכירים אותו היטב, לדעתי. נקודות, מצפון הארץ ועד דרומה, מדרום לבאר שבע. והנקודות האלה, שהם הכפרים שעליהם מדובר, הנקודות האלה הן בכל מדינת ישראל. מצאתי כאלה באזור תל אביב, כאלה עשרות נקודות. בבת ים, בראשון לציון, ברחובות - איפה לא? בבית שמש, בנתניה, באור עקיבא, סביב כל האזורים האלה. בטבריה, גברתי היושבת ראש. איפה לא? איפה לא? בבית שאן. איפה לא?" 

בהמשך לעוצר שהטילה המשטרה על משרדי העמותה בערב יום העצמאות, מעדכנת ליאת רוזנברג, מנכ"לית 'זוכרות' כי העמותה פועלת בימים אלו להגשת תביעה פלילית ואזרחית נגד משטרת ישראל בגין כליאת שווא באמצעות עו"ד גבי לסקי.

זוכרות מזמינה את כל מי שרצתה לזכור את הנכבה בערב יום העצמאות ונחסמה על ידי המשטרה, את כל מי שנחרדו מהפעולה המשטרתית למניעת חופש הביטוי בכלל והנכחת הנכבה בפרט להצטרף אלינו ביום שלישי 15 במאי!

זוכרות הזמינה את שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לאירוע:
לכבוד השרה לימור לבנת שלום וברכה,
קראתי בעיון רב את דברייך אשר הופיעו בפרוטוקול של דיון שהתקיים בכנסת לפני מספר ימים בנוגע לאירוע שהתרחש במשרדי עמותת 'זוכרות' בערב יום העצמאות הישראלי.
מקריאת הפרוטוקול אינני יכולה להתעלם מכך כי קיים פער רב בין הארוע אשר ניסינו לקיים ומשמעותו לבין תיאורו כפי שעולה מדברייך. 
בהיותך שרת התרבות והספורט אני רואה חשיבות רבה לנסות ולגשר על הפערים הללו כדי לקדם ההבנה שהחיים במדינה היהודית כרוכים בעוול נורא שנעשה למיליוני פלסטינים, ושלקיחת אחריות על חלקנו בגורמים לעוול הזה חיונית לצורך בניית אזרחות מלאה, שיוויון ושלום. אני מקווה כי גם ממקום שבו ישנו פער פוליטי רב ישנה תקווה לפתיחתו של שיח.
ביום שלישי ה- 15 במאי (יום הנכבה) תקיים עמותת 'זוכרות' שוב את הארוע אותו ביקשנו לקיים בערב יום העצמאות הישראלי ובמסגרתו נציין את האתרים הפלסטינים שנהרסו בנכבה ונבקש להנכיח את האסון והסיפורים שמאחרי הנקודות על המפה כפי שתוארו על ידך בדיון. הארוע מתקיים כחלק מפעילותה המתמשכת של 'זוכרות' זה למעלה מעשור, להביא את הנכבה לידיעת הציבור בישראל באמצעות פעילויות חינוך, הסברה, הקניית ידע, סיורים, תרבות וכו ונמשיך לפעול כן בעיקשות וכמו תמיד בדרכי נועם ושלום.
כאמור לעיל, אנו רואות חשיבות רבה לכך ששרת התרבות והספורט בישראל תכיר את הנושא ונשמח להזמינך להגיע אל האירוע, לשמוע ולהשמיע כבסיס לדיון ולשיח עתידי.
אודה לך אם תמצאי לנכון להיעתר להזמנתנו זו ולעדכננו בהקדם על מנת שנוכל להיערך בתכנון לוח הזמנים.
בברכה,
ליאת רוזנברג
מנכ"לית עמותת 'זוכרות'