מי הם העקורים, מהיכן נעקרו ולאן הם רוצים לשוב?
מה לדור הצעיר של הפלסטינים אזרחי המדינה ולנכבה?
אילו מודלים אפשריים יש לשיבה?

הטלוויזיה החברתית וזוכרות גאות להזמין אתכם ואתכן לערב הרביעי בסדרת "מעבר למסך".
יחד נצפה בסדרת הכתבות "עֻדנא" (שבנו), שהופקה ע"י הטלוויזיה החברתית. הסדרה עוקבת אחרי צעירים/ות פלסטינים שמנסים ליצור מודלים אפשריים לשיבה לכפרם שנהרס ב-48 ותושביו נעקרו.

לאחר הצפייה נקיים דיון ושיח עם עֻמר אלע׳בארי, מנהל תחום סיורים ותכנון שיבה בעמותת זוכרות, על שיבת הפליטים הפלסטינים: מה זה אומר מבחינת הציבור הפלסטיני החי בישראל? איך אפשר לחשוב על שיבה בתוך המציאות הנוכחית שבה רעיון השיבה נראה כל כך רחוק ולא אפשרי? איפה יהודים-ישראלים יכולים להתחבר לרעיון ולקידום השיבה.

"מעבר למסך" היא סדרת ערבי צפייה ושיח של הטלוויזיה החברתית בנושאים שונים. במפגשים אנו צופים יחדיו בכתבות ווידאו וסרטונים שהפקנו ומקיימים דיון עם דמויות מובילות בנושא בשיתוף הקהל.

הטלוויזיה החברתית היא גוף תקשורת מקצועי-עצמאי לקידום סדר יום חברתי בישראל, שבמרכז עשייתו הפקה והפצה של כתבות ווידאו.

הערב הרביעי שלנו הוא בשיתוף עמותת זוכרות הפועלת משנת 2002 לקידום הכרה וקבלת אחריות של הציבור היהודי בישראל לנכבה הפלסטינית ומימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.
זוכרות בשיתוף שלושה ארגונים פלסטינים בישראל: בלדנא – עמותה למען נוער וצעירים ערביים, האגודה הערבית לזכויות אדם והוועד להגנה על זכויות העקורים הפנימיים, הקימו לפני שלוש שנים את פרויקט "עֻדנא" שבמסגרתו עוברים צעירים וצעירות פלסטינים סדנאות, תהליכי למידה, וחקירה שבסופם הם יצרו מודלים שונים של שיבה לכפרי מולדתם.

★ האירוע יתקיים בבר האנה לולו, ברחוב הפנינים 2 ביפו ★ הכניסה חופשית!

Facebook event