הבחירות לכנסת יתקיימו השנה בתשעה באפריל, יום השנה ה-71 לטבח בדיר יאסין. כבכל שנה, זוכרות תקיים טקס זיכרון להרוגות והרוגי הטבח. ביום שבו אזרחים ישראלים מתבקשים להטיל פתק במפגן "דמוקרטיה" מדומה ולבחור בין אנשים כוחניים שכמעט כל אחד מהם מתגאה בפשעי מלחמה, כשמצעי כל המפלגות הציוניות ממשיכים את ההיגיון הקולוניאיסטי, הדוחק את הפלסטינים החוצה, כשמועמד מוביל מתגאה ש"החזיר את עזה לתקופת האבן" וראש הממשלה ושריו ממשיכים לשלוח חיילים להרוג מפגינים פלסטינים התובעים את זכות השיבה כל יום שישי על הגדר, אנחנו בוחרות אחרת.

אנחנו בוחרות לזכור את הקרבנות ולהזכיר את האמת, בוחרות לפעול למען עתיד שיש בו תקווה ובוחרות לשים על השולחן את זכות השיבה של פליטי דיר יאסין וכל הפליטים הפלסטינים כאפשרות אמיתית, הכרחית, מטפלת בשורשי הטרגדיה המתמשכת, קוראת ללקיחת אחריות מצד הציבור היהודי על פשעי הנכבה ומציגה הזדמנות לכל יושבות ויושבי הארץ לחיים של שלום אמת בחברה צודקת.

טקס הזיכרון יתקיים ביום שלישי, 9 באפריל, 16:00 - 18:00 בדיר יאסין.

נקודת מפגש: רחוב כנפי נשרים 13(רחבת בית התאומים), גבעת שאול, ירושלים

האירוע יכלול תהלוכה ברחוב הראשי של דיר יאסין, כיום רחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בירושלים, נשיאת שלטים עם שמות הקורבנות, הסבר על ההתקפה, הטבח והגירוש, עמידה ליד שרידים של הכפר: בתים פרטיים, בית הספר ובית הקברות, הקראת שמות קורבנות, ויסתיים בהתכנסות טקסית למען שיבת הפליטים מאחורי בית החולים הפסיכיאטרי "כפר שאול".

ההדרכה וההנחיה תיערך בעברית ובערבית. ניתן לקבל תרגום לאנגלית במידת הצורך.

מנחה: עמר אלע'בארי (עמותת זוכרות)

המסלול קל ואורכו כשני קילומטר.

- הסעה מתל אביב תצא מגן לוינסקי, רח' לוינסקי פינת הר ציון, בשעה 15:00.

- המעוניינים/ות להשתתף באירוע מתבקשים/ות להירשם מראש ולציין אם צריכים הסעה מתל-אביב, דרך הכתובת   tours@zochrot.org

לפרטים נוספים אפשר לפנות ל: עמר אלע'בארי: 0528743099, או למשרדי זוכרות: 03-6953155

המתקפה על הכפר דיר יאסין בתשעה באפריל 1948 בוצעה על ידי חמושים מהארגונים אצ"ל ולח"י בהסכמת ארגון ההגנה, בשם "האחדות היהודית" (המתקפה כונתה "מבצע אחדות"). עדויות של שורדי הטבח ושל לוחמים שהיו עדים למעשים מציירות תמונה מחרידה של טבח מאורגן באזרחים לא חמושים, צעירים וזקנים, נשים וילדים. הטבח הוא אחד הרגעים המכוננים של מלחמת 1948 והטיל אימה על תושבי כפרים אחרים, מה שהקל על ביצוע הנכבה והטיהור האתני של פלסטין.