סינמטק חיפה ומוזיאון טיקוטין דחו את בקשתה של עמותת זוכרות לשכור את אולמותיהם כדי להציג סרטים קצרים שהוקרנו בפסטיבל לסרטי נכבה. בעמותה מותחים ביקורת חריפה על עיריית חיפה

שני מוסדות תרבות עירוניים בחיפה – סינמטק חיפה ומוזיאון טיקוטין — סירבו בחודשים האחרונים להשכיר אולם לעמותת זוכרות, לצורך הקרנת סרטים קצרים שהוקרנו בעבר ב"48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נכבה". אף שהמוסדות הללו משכירים אולמות לכל דורש, ואף שנציגיהם העידו לפני עמותת זוכרות כי האולמות פנויים להשכרה בכמה תאריכים בחודשים הקרובים, בקשותיה החוזרות ונשנות של העמותה לשכור אולם, תמורת תשלום, נדחו שוב ושוב. מנכ"לית זוכרות, ליאת רוזנברג, אמרה היום (חמישי) ל"הארץ": "אין לי ספק שזו התנהלות שהיא תולדה של לחצים פוליטיים שמופעלים על אולמות אתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט בחיפה) שבבעלות עיריית חיפה, וזה המשך ישיר לכל התנהלות עיריית חיפה בעניין תיאטרון אל־מידאן".

הפסטיבל לסרטי נכבה, בהפקת עמותת זוכרות, התקיים כבר פעמיים בסינמטק תל אביב. בפעם השנייה, בנובמבר 2014, איימה שרת התרבות הקודמת, לימור לבנת, לשלול את תמיכת משרדה בסינמטק תל אביב, בטענה שאין זה סביר ש"גוף הנתמך על ידי מדינת ישראל יאפשר לקיים בין כתליו פסטיבל שלם המוקדש כל כולו להטפה כאילו יום הקמת המדינה הוא יום אבל". שלושה חודשים לאחר מכן ביקשה עמותת זוכרות לקיים את הפסטיבל גם בסינמטק חיפה, אך אף כי הנהלת הסינמטק גילתה עניין ביוזמה, החליט בסופו של דבר ראש העיר, יונה יהב, המכהן גם כיו"ר חברת אתו"ס, לא להתיר את קיומו. בעירייה הבהירו אז כי ההחלטה לא התקבלה משיקולים פוליטיים, וטענו כי יהב יתיר לקיים את האירוע בתנאי שהעמותה תשכור את אולם הסינמטק לצורך הקרנת הסרטים.

לכתבה המלאה באתר הארץ