במכתב ליונה יהב מאיים האיגוד לקרוא ליוצרי קולנוע להחרים את פסטיבל הסרטים הקרוב בחיפה ולא להשתתף במימונו, כפי שהוא עושה מדי שנה

איגוד התסריטאים שיגר היום מכתב לראש העיר חיפה יונה יהב, ובו הוא מאיים לקרוא ליוצרי קולנוע להחרים את פסטיבל הסרטים הקרוב בחיפה, שיתקיים בחול המועד סוכות, אם העירייה ומוסדות התרבות בעיר לא ישנו את החלטתם בעניין הקרנת סרטי הנכבה. האיגוד גם מבהיר במכתב, שכל עוד לא תבוטל ההחלטה שלא לאפשר את הקרנת סרטי הנכבה, הוא לא ישתתף בפעילויות הפסטיבל ובמימונן, כפי שהוא עושה מדי שנה.

המכתב שוגר בעקבות חשיפת "הארץ" בשבוע שעבר ולפיה שני מוסדות תרבות עירוניים בחיפה — סינמטק חיפה ומוזיאון טיקוטין, סירבו בחודשים האחרונים להשכיר אולם לעמותת זוכרות, לצורך הקרנת סרטים קצרים שהוקרנו בעבר ב"48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נכבה". אף שהמוסדות הללו מחויבים להשכיר אולמות לכל דורש, ואף שנציגיהם העידו לפני נציגי עמותת זוכרות כי האולמות פנויים להשכרה בכמה תאריכים בחודשים הקרובים, בקשותיה החוזרות ונשנות של העמותה לשכור אולם תמורת תשלום, נדחו שוב ושוב. זאת אף שבחודש פברואר, לאחר שסירב להתיר את הקרנת הסרטים בסינמטק חיפה, הודיע ראש העיר כי יתיר להקרינם בתנאי שהעמותה תשכור את אולם הסינמטק.

לכתבה המלאה באתר עיתון הארץ