בעקבות הסירוב של סינמטק חיפה ומוזיאון טיקוטין בחיפה להשכיר אולמות לעמותת זוכרות עבור לקיים אירוע הקרנה של סרטים על הנכבה והשיבה הפלסטינית

שבוע שעבר חשפה זוכרות את הסירוב המתמשך של גורמים שונים בחיפה להשכיר לה אולמות. הסירוב הינו אפלייה בשל עיסוק בתכנים פוליטיים. 

זעזוע עמוק ודאגה כנה עולים אל מול ניסיונות של מוסדות ציבוריים להשתיק ולצנזר תכנים תרבותיים ופוליטיים. זוהי קריאה לפעולה לכל מי שתרבות פוליטית חשובה לה/ו; קריאה לכל מי שרואה בחופש הביטוי והיצירה ערך מהותי בחברה מתפקדת; קריאה לכל מי שעד/ה בימים האחרונים לגלי שנאה מחרידים שגובים מחירים בלתי נתפסים; לכל מי שחש/ה בלבול וניכור אל מול התנהלות המוסדות האמונים לנהל את חיינו האזרחיים כאן.

חברות וחברים, יש כאן קו ישיר וברור שמחבר בין ניסיונות ההשתקה של הממסד ושליחיו ובין האידיאולוגיות שמובילות לגילויי השנאה להם אנו עדים באחרונה. אין לטעות, הגבלה של חופש הביטוי, האמנות והיצירה היא הגבלה של אופני חשיבה. אותה הגבלה שמהווה קרקע פורייה להשלטת פחד ובורות. שהן בתורן מובילות לשנאה.

אנו בזוכרות עדות לניסיונות חוזרים ונשנים להגביל תכנים פוליטיים אמנותיים מצד מוסדות תרבותיים בעיר חיפה. עיר שמנהליה מתהדרים בדו-קיום, אך בפועל מקפיאים תקציב של תיאטרון ערבי ומונעים השכרת אולמות עבור קיום אירוע הקרנה של סרטים קצרים העוסקים בנכבה הפלסטינית.

איגוד התסריטאים שלח מכתב במחאה על השלכות הפעולה כלפי חופש הביטוי בישראל לעיריית חיפה ביום רביעי 4.8. האיגוד רואה בחומרה רבה את יכולותיהם של מוסדות בישראל לקבוע אילו אירועי קולנוע רשאים להתקיים ואילו אירועים ראויים לצנזורה, והוא פועל בעניין. איגודים נוספים בתעשיית הקולנוע והאמנות עשויים להצטרף למחאה זו. מיום חמישי ה-30 ליולי 2015 מגיעות לזוכרות פניות רבות של תמיכה מגורמים שונים: חברי/ות כנסת, חברות/ים במועצת עיריית חיפה ואנשים פרטיים. חלק מהפונים כתבו וכותבים לסינמטק חיפה, עיריית חיפה ומוזיאון טיקוטין. טרם התקבלה תשובה מאף אחד מהגורמים האלו.

עמותת זוכרות שלחה לחברת אתו"ס שמנוהלת ע"י עיריית חיפה, מכתב מעו"ד וטרם נענתה.

אנו קוראות למחאה ומאבק בהחלטה האומללה של עירית חיפה למנוע את הקרנת הסרטים של עמותת 'זוכרות'. אנו קוראות לחברות וחברי האיגודים המקצועיים, חברות וחברי מועצת העיר, עובדות ועובדי מוסדות התרבות העירוניים, חברי כנסת ועובדי ציבור.

ובעיקר אנו קוראות לכן ולכם – הקהל: אל תתנו יד לסתימת הפיות ולצנזורה פוליטית!

הביעו את מחאתכם מול ראש העיר חיפה, מר יונה יהב mayor@haifa.muni.il

מידע נוסף על הפרשה ניתן למצוא כאן




להורדת הקובץ