בתשעה באפריל 1948 כוחות ציוניים כבשו את הכפר דיר יאסין, מערבית לירושלים, וביצעו טבח בתושביו לפני שגירשו את כל התושבים ששרדו. זהו הטבח הנודע ביותר ונחרת בתודעה כאחד האירועים הקשים והמכוננים במה שייזכר לאחר מכן כנכּבּה הפלסטינית. התושבים ששרדו את הטבח הפכו לפליטים ופליטות, שמדינת ישראל מונעת, עד היום, את שיבתםן לכפרםן. על הכפר הוקמו השכונות הירושלמיות גבעת שאול ב' והר נוף. במרכז דיר יאסין הוקם בית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול שמשתמש גם היום בבתים פלסטיניים, של פליטות ופליטים מדיר יאסין, ואף של נרצחות ונרצחים בטבח.

הצטרפו אלינו לאירוע זיכרון וסיור לימודי שיתקיים בשטח הכפר דיר יאסין, ביום ראשון ה- 9 באפריל 2023, ב- 16:30 עד 18:30.

נקודת מפגש: רחוב כנפי נשרים 13(רחבת בית התאומים), גבעת שאול, ירושלים

האירוע יכלול סיור ברחוב הראשי של דיר יאסין, כיום רחוב כנפי נשרים בשכונת גבעת שאול בירושלים, נשיאת שלטים עם שמות הקורבנות והסבר על ההתקפה, הטבח והגירוש. במהלך הסיור נעמוד ליד אתרים ששרדו מהכפר, כמו בית הספר ובית הקברות, נקרא שמות קורבנות, ונסיים מאחורי בית החולים הפסיכיאטרי "כפר שאול", המשקיף על הכפר העקור אל-קסטל, ונקרא לעשיית צדק ומימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

ההדרכה וההנחיה תיערך בעברית. ניתן לקבל תרגום לערבית במידת הצורך.

מנחה: עמר אלע'בארי (עמותת זוכרות)

המסלול קל ואורכו כשני קילומטר.

הסעה מיאפא-תל אביב תצא ממתחם מגרש אל-בסה (איצטדיון בלומפילד) שער 12, רחוב התחיה, בשעה 15:15

להצטרפות לאירוע ולהזמנת מקום בהסעה יש להירשם דרך טופס ההרשמה.

לבירורים נוספים, אפשר לכתוב למייל tours@zochrot.org או בוואטסאפ למספר 052-8743099

נשמח להשתתפות בהוצאות הפעילות. תשלום מומלץ לטובת זוכרות: 50 שקלים או לפי יכולת. ניתן לשלם כתרומה באתר.

אנו מזמינים אתכם.ן להצטרף לקהילת זוכרות: תמכו בנו בסכום חודשי קבוע כדי שנוכל להרחיב את הפעילות שלנו, להמשיך לאתגר ולקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי למען עתיד צודק בארץ.

 

כפר/עיירה: